Przegląd

Škoda Rapid to model, który wypełnił lukę między Fabią a Octavią w gamie czeskiego producenta. Wprowadzony na rynek w 2012 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na praktyczne i przystępne cenowo samochody kompaktowe. Samochód został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej PQ25, znanej z Volkswagena Polo. Charakteryzował się przestronnym wnętrzem i dużym, 550-litrowym bagażnikiem, co wyróżniało go na tle konkurencji. Dostępny był w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback oraz Spaceback (hatchback). Rapid był pozycjonowany jako ekonomiczna alternatywa dla droższych modeli segmentu C, oferując przy tym solidną jakość wykonania i sprawdzone rozwiązania techniczne koncernu VAG. Model ten szczególnie dobrze przyjął się na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Zalety

  • Przestronny bagażnik (550l)
  • Niskie koszty eksploatacji
  • Dobra dostępność części zamiennych
  • Prosta i trwała konstrukcja
  • Ekonomiczne silniki
  • Dobre właściwości jezdne

Wady

  • Twarde materiały wykończeniowe
  • Słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach
  • Podstawowe wersje słabo wyposażone
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 TSI - 95KM
    • 1.0 TSI - 110KM
    • 1.2 MPI - 75KM
    • 1.2 TSI - 86KM
    • 1.2 TSI - 105KM
    • 1.4 TSI - 125KM

Diesel

    • 1.4 TDI - 90KM
    • 1.6 TDI - 105KM
    • 1.6 TDI - 115KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Rozrząd (szczególnie w silnikach 1.2 TSI)
  • Stan układu wtryskowego w dieslu
  • Szczelność układu olejowego

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i łączników stabilizatora
  • Amortyzatory (wycieki)
  • Stan tulei metalowo-gumowych