Rover 75 - dane techniczne i opinie

Rover 75 – dane techniczne i opinie

Rover
Segment
Segment E (klasa wyższa średnia)
Lata produkcji
1998-2005
Ocena ogólna
★4.0/5.0
Niezawodność
★3.5/5.0

Przegląd

Rover 75 to flagowy model brytyjskiej marki, który zadebiutował w 1998 roku jako następca modeli 800 i 600. Samochód powstał przy współpracy z BMW, które było wówczas właścicielem marki Rover. Model 75 łączył w sobie klasyczny brytyjski styl z niemiecką technologią i jakością wykonania. Auto zostało zaprojektowane z myślą o konkurowaniu z takimi modelami jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Charakteryzowało się bardzo dobrym wykończeniem wnętrza, wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów oraz stylizacją nawiązującą do klasycznych brytyjskich limuzyn. W 2004 roku przeprowadzono facelifting modelu, wprowadzając zmiany w wyglądzie przedniej części nadwozia oraz modyfikacje techniczne. Produkcja zakończyła się w 2005 roku, gdy firma MG Rover zbankrutowała. Łącznie wyprodukowano około 211 000 egzemplarzy tego modelu.

Zalety

  • Wysoki komfort jazdy
  • Bardzo dobre wyciszenie wnętrza
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Przestronne wnętrze
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Charakterystyczny, klasyczny design

Wady

  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Problemy z elektroniką
  • Podatność na korozję
  • Ograniczona dostępność części

Silniki

Benzynowe

    • 1.8 K-Series - 120KM
    • 1.8T K-Series - 150KM
    • 2.0 V6 - 150KM
    • 2.5 V6 - 177KM

Diesel

    • 2.0 CDT - 115KM
    • 2.0 CDTi - 131KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan uszczelki pod głowicą (szczególnie w silnikach K-Series)
  • Wycieki oleju z silnika
  • Stan paska rozrządu i jego wymiana

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Szczelność amortyzatorów
  • Zużycie tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *