Renault Megane - dane techniczne i opinie

Renault Megane – dane techniczne i opinie

Renault
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
1995-obecnie (IV generacja od 2016)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Renault Megane to jeden z najpopularniejszych kompaktowych modeli na europejskim rynku, produkowany od 1995 roku. Samochód zastąpił model Renault 19 i szybko stał się jednym z głównych konkurentów dla Volkswagena Golfa czy Opla Astry. Przez lata przeszedł znaczącą ewolucję, oferując coraz nowocześniejsze rozwiązania technologiczne i systemy bezpieczeństwa. Szczególnie przełomowa była druga generacja (2002-2009), która wprowadziła charakterystyczny design z wyraźnie zarysowaną tylną częścią nadwozia. Model ten wyróżniał się również wprowadzeniem elektronicznej karty zamiast klasycznego kluczyka oraz bogatym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa, co zaowocowało 5 gwiazdkami w testach Euro NCAP. Obecnie produkowana czwarta generacja (od 2016) reprezentuje nowoczesne podejście do segmentu C, oferując zaawansowane systemy multimedialne, półautonomiczną jazdę oraz szeroki wybór jednostek napędowych, w tym wersje hybrydowe. Model wyróżnia się charakterystycznym oświetleniem LED w kształcie litery "C" oraz wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi.

Zalety

  • Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
  • Komfortowe zawieszenie
  • Przestronne wnętrze
  • Dobra jakość materiałów wykończeniowych
  • Nowoczesne systemy multimedialne
  • Ekonomiczne jednostki napędowe
  • Dobre właściwości jezdne

Wady

  • Awaryjność elektroniki (szczególnie w starszych modelach)
  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Problemy z elektryką w wersjach po 2002 roku
  • Korozja progów i nadkoli w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 1.2 TCe - 100KM
    • 1.2 TCe - 130KM
    • 1.3 TCe - 140KM
    • 1.4 16V - 95KM
    • 1.6 16V - 110KM
    • 2.0 RS - 280KM

Diesel

    • 1.5 dCi - 90KM
    • 1.5 dCi - 110KM
    • 1.6 dCi - 130KM
    • 1.9 dCi - 120KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność szyb i szyberdachu
  • Stan powłoki lakierniczej

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie tulei wahaczy
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *