
Renault Fluence – dane techniczne i opinie
Renault
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
2009-2016
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3.5/5
Przegląd
Renault Fluence został wprowadzony na rynek w 2009 roku jako następca modelu Mégane II sedan. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej Renault-Nissan C platform i początkowo był produkowany w tureckich zakładach OYAK-Renault w Bursie. Model ten został zaprojektowany z myślą o rynkach wschodzących, szczególnie Turcji, Rosji i krajach Ameryki Południowej, gdzie sedany klasy średniej cieszą się dużą popularnością. W Europie Zachodniej Fluence nie zdobył znaczącego udziału w rynku, głównie ze względu na silną konkurencję ze strony VW Passata czy Forda Mondeo. W 2012 roku samochód przeszedł face-lifting, otrzymując nowy przód zgodny z ówczesną stylistyką marki, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz odświeżone wnętrze. Warto wspomnieć, że powstała także wersja elektryczna Z.E. (Zero Emission), która jednak nie odniosła sukcesu rynkowego.Zalety
- Przestronne wnętrze i duży bagażnik (530 l)
- Dobry stosunek ceny do jakości
- Komfortowe zawieszenie
- Bogata wersja wyposażenia już w standardzie
- Niskie koszty części zamiennych
- Dobra aerodynamika i ekonomiczna jazda
Wady
- Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
- Problematyczna elektronika
- Słaba wartość rezydualna
- Ograniczona dostępność części karoseryjnych
Silniki
Benzynowe
- 1.6 16V - 110 KM
- 2.0 16V - 140 KM
Diesel
- 1.5 dCi - 85 KM
- 1.5 dCi - 105 KM
- 1.5 dCi - 110 KM
- 2.0 dCi - 150 KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego ostatnia wymiana
- Szczelność układu wtryskowego (szczególnie w dieslu)
- Stan turbosprężarki w wersjach diesla
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan uszczelnień drzwi i bagażnika
- Jakość spasowania elementów karoserii
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów i sprężyn
- Zużycie sworzni wahaczy
- Stan tulei stabilizatorów