Porsche Cayenne - dane techniczne i opinie

Porsche Cayenne – dane techniczne i opinie

Porsche
Segment
SUV klasy premium
Lata produkcji
2002-obecnie (I gen: 2002-2010, II gen: 2010-2017, III gen: od 2017)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Porsche Cayenne to luksusowy SUV, który zrewolucjonizował segment samochodów sportowo-użytkowych po swoim debiucie w 2002 roku. Model ten był pierwszym SUV-em w historii marki Porsche i spotkał się początkowo ze sceptycyzmem purystów, jednak szybko udowodnił swoją wartość, łącząc sportowe DNA marki z praktycznością dużego samochodu. Cayenne został zbudowany na wspólnej platformie z Volkswagenem Touaregiem, jednak otrzymał własne jednostki napędowe i charakterystyczne zestrojenie zawieszenia. Samochód wyróżnia się wyjątkową dynamiką jazdy, która jest nietypowa dla tej klasy pojazdów, oferując prowadzenie zbliżone do sportowych samochodów osobowych. W trzeciej generacji modelu (od 2017) zastosowano najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym aktywne zawieszenie pneumatyczne, system czterech kół skrętnych oraz hybrydowe układy napędowe. Cayenne stał się synonimem luksusowego SUV-a o sportowym charakterze i wyznaczył standardy w segmencie.

Zalety

  • Wyjątkowe właściwości jezdne i sportowy charakter
  • Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
  • Szeroka gama jednostek napędowych
  • Świetne przyspieszenie i dynamika jazdy
  • Duża przestrzeń bagażowa i praktyczność
  • Wysoka wartość rezydualna

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji i serwisowania
  • Duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych
  • Skomplikowana elektronika podatna na usterki
  • Drogi w zakupie zarówno nowy jak i używany

Silniki

Benzynowe

    • 3.2 V6 - 250 KM
    • 3.6 V6 - 290 KM
    • 4.8 V8 - 385/405 KM
    • 4.8 V8 Turbo - 500/550 KM
    • 2.9 V6 Turbo - 440 KM
    • 4.0 V8 Turbo - 550 KM

Diesel

    • 3.0 V6 TDI - 240 KM
    • 4.2 V8 TDI - 385 KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu chłodzenia
  • Kontrola stanu łańcucha rozrządu
  • Stan turbosprężarki i układu wtryskowego

Nadwozie

  • Sprawdzenie stanu zawieszenia pneumatycznego
  • Kontrola występowania korozji przy nadkolach
  • Stan poszycia drzwi i progów

Zawieszenie

  • Sprawdzenie stanu amortyzatorów
  • Kontrola zużycia wahaczy i sworzni
  • Stan kompresora zawieszenia pneumatycznego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *