Przegląd

Porsche Boxster to średniej wielkości roadster, który zadebiutował w 1996 roku jako młodszy brat modelu 911. Samochód został zaprojektowany jako odpowiedź na kryzys finansowy firmy w latach 90. i szybko stał się jednym z najważniejszych modeli w historii marki. Model otrzymał nazwę będącą połączeniem słów "boxer" (układ silnika) oraz "roadster" (typ nadwozia). Charakterystyczną cechą Boxstera jest centralne umieszczenie silnika, co zapewnia doskonałe wyważenie i właściwości jezdne. Przez lata przeszedł trzy generacje: 986 (1996-2004), 987 (2005-2012) i 981/982 (od 2012). Boxster zrewolucjonizował segment roadsterów premium, oferując prawdziwie sportowe osiągi i charakterystykę prowadzenia typową dla Porsche, w bardziej przystępnej cenie niż model 911. Auto łączy w sobie sportowy charakter z praktycznością codziennego użytkowania, oferując dwa bagażniki - z przodu i z tyłu.

Zalety

  • Doskonałe prowadzenie dzięki centralnemu umieszczeniu silnika
  • Wysoka jakość wykonania i materiałów
  • Bardzo dobre osiągi i charakterystyka silników
  • Relatywnie niskie koszty utrzymania jak na auto tej klasy
  • Świetna trakcja i stabilność w zakrętach
  • Dobra wartość odsprzedaży

Wady

  • Wysokie ceny części zamiennych
  • Ograniczona przestrzeń we wnętrzu
  • Problemy z korozją w starszych modelach
  • Drogi serwis w autoryzowanych punktach

Silniki

Benzynowe

    • 2.5 Boxer - 204KM
    • 2.7 Boxer - 228KM
    • 3.2 Boxer S - 252KM
    • 3.4 Boxer S - 315KM
    • 4.0 Boxer GTS - 400KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Szczelność uszczelki pod głowicą
  • Stan łańcucha rozrządu
  • Wycieki oleju z obudowy silnika

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Stan dachu składanego
  • Szczelność uszczelnień szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei
  • Zużycie amortyzatorów
  • Stan łożysk kół