Porsche 718 - dane techniczne i opinie

Porsche 718 – dane techniczne i opinie

Porsche
Segment
Sportowy
Lata produkcji
2016-obecnie
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.5/5

Przegląd

Porsche 718 to współczesna interpretacja legendarnego modelu z lat 50. i 60. XX wieku. Wprowadzony w 2016 roku jako następca modeli Boxster i Cayman, które otrzymały dodatkowe oznaczenie "718". Samochód reprezentuje segment kompaktowych aut sportowych z centralnie umieszczonym silnikiem. Model 718 stanowi przełom w historii marki ze względu na wprowadzenie czterocylindrowych silników turbodoładowanych, zastępujących wcześniejsze jednostki wolnossące. Zmiana ta, choć początkowo kontrowersyjna wśród purystów, pozwoliła na znaczące zwiększenie wydajności i redukcję emisji spalin przy zachowaniu wysokich osiągów. Dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - roadster Boxster i coupe Cayman - Porsche 718 oferuje wyjątkowe właściwości jezdne dzięki idealnemu rozłożeniu masy i nisko położonemu środkowi ciężkości. Samochód łączy w sobie sportowy charakter z codzienną użytecznością, co czyni go jednym z najbardziej wszechstronnych modeli w segmencie.

Zalety

  • Doskonałe prowadzenie i precyzja układu kierowniczego
  • Wysokie osiągi przy relatywnie niskim zużyciu paliwa
  • Świetne wyważenie i rozłożenie masy
  • Wysoka jakość wykonania i materiałów
  • Dobra praktyczność jak na auto sportowe
  • Wysoka wartość rezydualna

Wady

  • Wysoka cena zakupu i części zamiennych
  • Brzmienie czterocylindrowych silników gorsze niż w poprzednich wersjach
  • Ograniczona przestrzeń bagażowa
  • Wysokie koszty serwisowania

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 Turbo - 300KM
    • 2.5 Turbo S - 350KM
    • 2.5 Turbo GTS - 365KM
    • 4.0 GT4 - 420KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu chłodzenia i szczelność intercoolera
  • Kontrola działania turbosprężarki
  • Stan łańcucha rozrządu

Nadwozie

  • Kontrola stanu poszycia dachowego (w wersji Boxster)
  • Sprawdzenie śladów korozji w newralgicznych punktach
  • Stan spoin i łączeń elementów karoserii

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów adaptacyjnych PASM
  • Zużycie tulei i sworzni zawieszenia
  • Stan tarcz i klocków hamulcowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *