Pontiac Firebird - dane techniczne i opinie

Pontiac Firebird – dane techniczne i opinie

Pontiac
Segment
Muscle car/Samochód sportowy
Lata produkcji
1967-2002
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Pontiac Firebird to jeden z najbardziej ikonicznych amerykańskich muscle carów, który zadebiutował w 1967 roku jako odpowiedź General Motors na Ford Mustanga. Model ten, dzielący platformę z Chevroletem Camaro, przeszedł przez cztery generacje, każda z nich wnosząc coś nowego do legendy marki. W latach 70. Firebird, szczególnie w wersji Trans Am, stał się symbolem amerykańskiej motoryzacji, głównie za sprawą występu w filmie "Mistrz kierownicy ucieka". Charakterystyczny design z orłem na masce i potężne silniki V8 uczyniły z niego obiekt pożądania miłośników motoryzacji na całym świecie. Ostatnia, czwarta generacja produkowana w latach 1993-2002 zachowała sportowy charakter, oferując nowoczesne rozwiązania techniczne przy zachowaniu klasycznej koncepcji tylnonapędowego coupe z mocnym silnikiem. Model zakończył produkcję wraz z zamknięciem marki Pontiac, pozostawiając po sobie znaczący ślad w historii motoryzacji.

Zalety

  • Imponujące osiągi, szczególnie w wersjach z silnikami V8
  • Charakterystyczny, rozpoznawalny design
  • Dobra dostępność części zamiennych
  • Relatywnie prosta konstrukcja mechaniczna
  • Świetne właściwości jezdne
  • Wysoka wartość kolekcjonerska

Wady

  • Wysokie zużycie paliwa
  • Problemy z korozją w starszych rocznikach
  • Ograniczona przestrzeń pasażerska
  • Słaba jakość wykonania wnętrza

Silniki

Benzynowe

    • 3.8 V6 - 205KM
    • 5.0 V8 - 275KM
    • 5.7 V8 (LT1) - 285KM
    • 6.6 V8 (Trans Am) - 330KM
    • 7.5 V8 - 310KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu olejowego
  • Kontrola stanu rozrządu
  • Stan układu wydechowego

Nadwozie

  • Kontrola stanu progów i podłogi
  • Sprawdzenie miejsc łączenia elementów karoserii
  • Ocena stanu zabezpieczenia antykorozyjnego

Zawieszenie

  • Sprawdzenie stanu wahaczy i sworzni
  • Kontrola amortyzatorów
  • Stan stabilizatorów i ich mocowań

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *