Peugeot RCZ - dane techniczne i opinie

Peugeot RCZ – dane techniczne i opinie

Peugeot
Segment
Sportowe coupe klasy kompaktowej
Lata produkcji
2010-2015
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.8/5

Przegląd

Peugeot RCZ to wyjątkowy model w historii francuskiej marki, który zadebiutował w 2010 roku jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie sportowymi coupe. Samochód został zaprojektowany w oparciu o platformę podłogową modelu 308, jednak otrzymał zupełnie unikalne nadwozie z charakterystycznym "podwójnym garbem" na dachu, inspirowanym legendarnym Porsche 356. Model ten wyróżniał się nie tylko niecodzienną stylistyką, ale także bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. RCZ został wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych, w tym aktywny spojler tylny, który wysuwał się automatycznie przy prędkości 85 km/h, poprawiając stabilność pojazdu. W 2013 roku samochód przeszedł facelifting, otrzymując nowy przód z przeprojektowanym grillem i światłami. Wprowadzono także topową wersję RCZ R z mocą 270 KM, która stała się najszybszym seryjnie produkowanym Peugeotem w historii marki.

Zalety

  • Wyjątkowa, przyciągająca wzrok stylizacja
  • Bardzo dobre właściwości jezdne
  • Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
  • Stosunkowo niskie zużycie paliwa w podstawowych wersjach silnikowych
  • Dobra jakość materiałów wykończeniowych
  • Przestronny bagażnik jak na auto tej klasy (321l)

Wady

  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Wysoki koszt części zamiennych
  • Problematyczna widoczność do tyłu
  • Sztywne zawieszenie może być męczące w codziennej jeździe

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 THP - 156KM
    • 1.6 THP - 200KM
    • 1.6 THP - 270KM

Diesel

    • 2.0 HDi - 163KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie łańcucha rozrządu w silnikach 1.6 THP
  • Kontrola szczelności układu olejowego
  • Stan turbiny w silnikach doładowanych

Nadwozie

  • Kontrola stanu lakieru na aluminiowych elementach
  • Sprawdzenie szczelności szyb panoramicznych
  • Stan mocowań spojlera aktywnego

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahaczy
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *