Opel Vectra - dane techniczne i opinie

Opel Vectra – dane techniczne i opinie

Opel
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
1988-2008 (3 generacje)
Ocena ogólna
★4.0/5.0
Niezawodność
★3.5/5.0

Przegląd

Opel Vectra to model klasy średniej, który zadebiutował w 1988 roku jako następca modelu Ascona. Przez 20 lat produkcji doczekał się trzech generacji (A, B i C), stając się jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie w Europie. Pierwsza generacja (A) produkowana w latach 1988-1995 oferowała nowoczesne jak na tamte czasy rozwiązania techniczne i względnie przestronne wnętrze. Druga generacja (B) wprowadzona w 1995 roku przyniosła znaczącą poprawę jakości wykonania i bezpieczeństwa, otrzymując 4 gwiazdki w testach Euro NCAP. Ostatnia generacja (C) produkowana od 2002 do 2008 roku była najbardziej zaawansowana technologicznie, oferując m.in. adaptacyjne zawieszenie IDS+ i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Model ten konkurował bezpośrednio z Volkswagenem Passatem i Fordem Mondeo.

Zalety

  • Przestronne wnętrze i duży bagażnik
  • Dobra izolacja akustyczna kabiny
  • Szeroka dostępność części zamiennych
  • Względnie niskie koszty eksploatacji
  • Dobre właściwości jezdne
  • Solidne wykonanie w wersjach po 2002 roku

Wady

  • Problemy z korozją w starszych rocznikach
  • Awaryjność elektroniki w modelach C
  • Wysokie zużycie paliwa w wersjach benzynowych V6
  • Słaba jakość materiałów wykończeniowych w modelach A i B

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 - 75KM/100KM
    • 1.8 - 90KM/125KM
    • 2.0 - 116KM/136KM
    • 2.2 - 147KM
    • 2.5 V6 - 170KM
    • 2.6 V6 - 180KM
    • 3.2 V6 - 211KM

Diesel

    • 1.7 TD - 82KM
    • 2.0 DTI - 100KM/120KM
    • 2.2 DTI - 125KM
    • 3.0 CDTI - 177KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki (w wersjach diesel)

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień drzwi i szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Amortyzatory i sprężyny
  • Stan układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *