Opel Meriva - dane techniczne i opinie

Opel Meriva – dane techniczne i opinie

Opel
Segment
Minivan klasy B
Lata produkcji
2003-2017 (I gen: 2003-2010, II gen: 2010-2017)
Ocena ogólna
★4.0/5.0
Niezawodność
★3.5/5.0

Przegląd

Opel Meriva to kompaktowy minivan, który zadebiutował w 2003 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na funkcjonalne auta rodzinne. Model bazował na płycie podłogowej Corsy C i szybko zyskał popularność dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i przemyślanej konstrukcji. Druga generacja, wprowadzona w 2010 roku, przyniosła rewolucyjne rozwiązanie w postaci przeciwsobnie otwieranych tylnych drzwi (FlexDoors), które znacząco ułatwiły dostęp do tylnej kanapy i montaż fotelików dziecięcych. System ten stał się wizytówką modelu i wyróżnikiem na tle konkurencji. Meriva wyróżniała się również systemem FlexSpace, pozwalającym na wszechstronną konfigurację przestrzeni pasażerskiej i bagażowej. Auto oferowało wysoki poziom praktyczności przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych, co szczególnie doceniali mieszkańcy miast.

Zalety

  • Innowacyjny system drzwi FlexDoors (II generacja)
  • Elastyczna konfiguracja wnętrza (system FlexSpace)
  • Przestronne wnętrze przy kompaktowych wymiarach
  • Dobra widoczność z miejsca kierowcy
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe (II generacja)
  • Bogata oferta silnikowa

Wady

  • Problematyczne tylne zawieszenie
  • Awaryjność niektórych jednostek benzynowych 1.6
  • Wysokie koszty napraw automatycznych skrzyń biegów
  • Korozja progów i nadkoli (I generacja)

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 - 90KM
    • 1.4 Turbo - 120KM/140KM
    • 1.6 - 100KM
    • 1.6 Turbo - 180KM

Diesel

    • 1.3 CDTI - 75KM/95KM
    • 1.7 CDTI - 100KM/125KM
    • 1.6 CDTI - 110KM/136KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki w wersjach doładowanych

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Działanie systemu FlexDoors
  • Szczelność dachu panoramicznego

Zawieszenie

  • Stan tylnych wahaczy
  • Kondycja amortyzatorów
  • Zużycie tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *