Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Opel Insignia – dane techniczne i opinie

Opel
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
2008-2017 (I gen.), 2017-obecnie (II gen.)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.8/5

Przegląd

Opel Insignia zadebiutował w 2008 roku jako następca modelu Vectra. Samochód został zaprojektowany od podstaw i reprezentował nową filozofię designu marki Opel, łącząc elegancję z dynamicznym charakterem. Model szybko zdobył uznanie, zdobywając tytuł European Car of the Year 2009. Pierwsza generacja (2008-2017) oferowana była w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, liftback i kombi (Sports Tourer). Auto wyróżniało się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi, wysokim poziomem komfortu oraz bogatym wyposażeniem standardowym. Szczególnie ceniona była wersja OPC z silnikiem 2.8 V6 Turbo. Druga generacja, wprowadzona w 2017 roku, przyniosła znaczący postęp technologiczny. Samochód został zbudowany na nowej platformie, jest lżejszy od poprzednika i oferuje jeszcze lepszą aerodynamikę. Wyposażono go w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, w tym adaptacyjne reflektory LED IntelliLux.

Zalety

  • Przestronne i komfortowe wnętrze
  • Bardzo dobre właściwości jezdne
  • Bogata lista wyposażenia
  • Dobra jakość wykończenia
  • Świetne wyciszenie kabiny
  • Atrakcyjny stosunek ceny do jakości

Wady

  • Wysokie koszty napraw w ASO
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach
  • Dość drogie części zamienne
  • Podatność na korozję w I generacji

Silniki

Benzynowe

    • 1.4 Turbo - 140KM
    • 1.6 Turbo - 170KM
    • 1.8 - 140KM
    • 2.0 Turbo - 220/250KM
    • 2.8 V6 Turbo - 325KM

Diesel

    • 1.6 CDTI - 136KM
    • 2.0 CDTI - 130/160/170/195KM
    • 2.0 BiTurbo CDTI - 195KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego osprzętu
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień szyb i świateł

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Sprawność amortyzatorów
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *