Mini Cooper S - dane techniczne i opinie

Mini Cooper S – dane techniczne i opinie

Mini
Segment
Segment B (małe auto sportowe)
Lata produkcji
2001-2006 (pierwsza generacja R53)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Mini Cooper S to sportowa wersja odrodzonego w 2001 roku kultowego brytyjskiego modelu, tym razem pod skrzydłami BMW. Model S wyróżnia się doładowanym silnikiem i sportowym charakterem, który nawiązuje do rajdowych sukcesów oryginalnego Mini z lat 60. R53 to pierwsza nowoczesna generacja Mini Cooper S, która łączy retro design z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Samochód został zbudowany na całkowicie nowej platformie, z wykorzystaniem kompresora Eaton M45 do doładowania silnika. Charakterystyczna sylwetka, centralne umiejscowienie wydechu i dodatkowy wlot powietrza na masce stały się znakami rozpoznawczymi tego modelu. Wyjątkowe właściwości jezdne, precyzyjny układ kierowniczy i świetne prowadzenie w zakrętach sprawiły, że Mini Cooper S szybko zyskał status jednego z najlepszych hot-hatchy swoich czasów. Auto oferowało świetne osiągi przy zachowaniu względnej praktyczności miejskiego samochodu.

Zalety

  • Wyjątkowe właściwości jezdne i precyzja prowadzenia
  • Charakterystyczny design i wysoka wartość kolekcjonerska
  • Bardzo dobre osiągi i elastyczny silnik
  • Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
  • Dobra dostępność części zamiennych
  • Wysoka wartość odsprzedaży

Wady

  • Ograniczona przestrzeń dla pasażerów i bagażu
  • Dość wysokie koszty eksploatacji
  • Twarde zawieszenie może być męczące w codziennym użytkowaniu
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 Supercharged (R53) - 163KM
    • 1.6 Supercharged (R53 po liftingu) - 170KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan kompresora i jego napędu
  • Szczelność układu olejowego
  • Stan świec zapłonowych i cewek

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan dachu i uszczelnień
  • Jakość spasowania elementów

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Szczelność amortyzatorów
  • Stan stabilizatorów i ich mocowań

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *