Mercedes-Benz Sprinter - dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz Sprinter – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
Van/Samochód dostawczy
Lata produkcji
1995-obecnie (I gen: 1995-2006, II gen: 2006-2018, III gen: od 2018)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Mercedes-Benz Sprinter to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów dostawczych na świecie, który zadebiutował w 1995 roku jako następca modelu T1. Od początku wyróżniał się wysoką jakością wykonania, niezawodnością i wszechstronnością zastosowań. Druga generacja, wprowadzona w 2006 roku, przyniosła znaczące udoskonalenia w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki użytkowania. Wprowadzono systemy ESP, ABS i ASR w standardzie, a także szereg innowacyjnych rozwiązań poprawiających ergonomię pracy kierowcy. Obecnie produkowana trzecia generacja (od 2018) to już pojazd naszpikowany elektroniką, oferujący systemy asystujące znane z aut osobowych klasy premium. Sprinter dostępny jest w wielu wariantach nadwozia: od furgonu przez minibus, po podwozie pod zabudowę, z rozstawem osi od 3250 do 4325 mm i DMC od 3,0 do 5,5 tony.

Zalety

  • Szeroka gama wersji nadwoziowych i silnikowych
  • Wysoka jakość wykonania i trwałość
  • Dobra ergonomia miejsca pracy kierowcy
  • Niskie koszty eksploatacji w stosunku do możliwości
  • Wysokie wartości rezydulane
  • Dostępność części zamiennych i rozbudowana sieć serwisowa

Wady

  • Stosunkowo wysoka cena zakupu
  • Droższe części zamienne w porównaniu do konkurencji
  • Podatność na korozję w pierwszej generacji
  • Awaryjność elektroniki w nowszych wersjach

Silniki

Benzynowe

    • M271 2.0 - 156KM
    • M274 2.0 - 184KM

Diesel

    • OM651 2.1 CDI - 95KM
    • OM651 2.1 CDI - 129KM
    • OM651 2.1 CDI - 163KM
    • OM642 3.0 V6 CDI - 190KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu wtryskowego i turbosprężarki
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Stan filtra cząstek stałych DPF

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan prowadnic drzwi przesuwnych
  • Szczelność dachu i połączeń poszycia

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Zużycie amortyzatorów
  • Stan resorów i poduszek pneumatycznych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *