Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Mercedes-Benz Klasa R – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
Minivan klasy premium/Crossover
Lata produkcji
2005-2013
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Mercedes-Benz Klasa R to luksusowy minivan, który zadebiutował w 2005 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przestronne pojazdy premium. Łączył w sobie cechy vana, SUV-a i kombi, tworząc nową niszę na rynku motoryzacyjnym. Model został zbudowany na platformie W251, dzieląc wiele komponentów z Klasą M i GL. Auto wyróżniało się nietypową koncepcją - oferowało przestrzeń minivana w luksusowym wydaniu, z możliwością przewożenia do 6 lub 7 osób w komfortowych warunkach. Dostępne było w dwóch rozstawach osi: standardowym (2980 mm) i przedłużonym (3215 mm), oznaczonym jako wersja "L". W 2010 roku przeprowadzono face-lifting, który objął głównie przód pojazdu, wprowadzając nowe reflektory, zderzaki i atrapę chłodnicy. Równocześnie zmodernizowano wnętrze i wprowadzono nowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Produkcję zakończono w 2013 roku, głównie ze względu na stosunkowo niskie zainteresowanie modelem na kluczowych rynkach.

Zalety

  • Przestronne, luksusowe wnętrze
  • Wysoki komfort jazdy
  • Bardzo dobre wyciszenie
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Możliwość przewożenia 6-7 osób w komfortowych warunkach
  • Duży bagażnik (najdłuższa wersja do 2385l)

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji
  • Duże zużycie paliwa
  • Problematyczna elektronika
  • Wysoka masa własna wpływająca na dynamikę

Silniki

Benzynowe

    • R 280 - 231KM
    • R 350 - 272KM
    • R 500 - 306KM
    • R 63 AMG - 510KM

Diesel

    • R 280 CDI - 190KM
    • R 320 CDI - 224KM
    • R 350 CDI - 265KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu (szczególnie w dieselach)
  • Szczelność układu wtryskowego
  • Działanie turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelnień drzwi i okien
  • Działanie elektrycznego układu drzwi

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia pneumatycznego
  • Zużycie wahaczy i sworzni
  • Stan amortyzatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *