Mercedes-Benz Klasa M – dane techniczne i opinie
Mercedes-Benz
        Segment
                    SUV klasy wyższej
                Lata produkcji
                    1997-2015 (W163, W164, W166)
                Ocena ogólna
                    ★4.2/5
                Niezawodność
                    ★3.8/5
                Przegląd
Mercedes-Benz Klasa M to luksusowy SUV, który zadebiutował w 1997 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy typu SUV premium. Model ten, oznaczony początkowo jako ML, był pierwszym SUV-em w historii marki Mercedes-Benz i jednocześnie pierwszym modelem produkowanym w fabryce w Stanach Zjednoczonych. Przez trzy generacje (W163, W164 i W166) Klasa M ewoluowała, oferując coraz wyższy poziom komfortu, technologii i bezpieczeństwa. Model W163 (1997-2005) ustanowił standardy w segmencie luksusowych SUV-ów, łącząc terenowe możliwości z komfortem limuzyny. Druga generacja W164 (2005-2011) przyniosła znaczące udoskonalenia w zakresie jakości wykonania i osiągów. Ostatnia generacja W166 (2011-2015) przed zmianą nazwy na GLE, reprezentowała szczyt rozwoju tego modelu, oferując zaawansowane systemy bezpieczeństwa, nowoczesne multimedia i szeroki wybór wydajnych jednostek napędowych. Każda generacja Klasy M była wyposażona w stały napęd na cztery koła 4MATIC, co zapewniało doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach.Zalety
- Wysoki komfort jazdy
 - Przestronne wnętrze i duży bagażnik
 - Doskonałe wyciszenie kabiny
 - Szeroki wybór jednostek napędowych
 - Skuteczny napęd 4x4
 - Wysoka wartość rezydualna
 
Wady
- Wysokie koszty eksploatacji
 - Problematyczna elektronika w starszych modelach
 - Podatność na korozję pierwszej generacji
 - Drogie części zamienne
 
Silniki
Benzynowe
- ML 350 - 272KM
 - ML 500 - 388KM
 - ML 63 AMG - 510KM
 - ML 400 - 333KM
 
Diesel
- ML 250 BlueTEC - 204KM
 - ML 350 BlueTEC - 258KM
 - ML 320 CDI - 224KM
 - ML 350 CDI - 231KM
 
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan łańcucha rozrządu w silnikach benzynowych
 - Szczelność układu wtryskowego w dieselach
 - Kontrola działania turbiny
 
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
 - Stan uszczelnień drzwi i okien
 - Działanie elektrycznego bagażnika
 
Zawieszenie
- Stan zawieszenia pneumatycznego
 - Zużycie wahaczy i tulei
 - Stan łożysk kół
 
