Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Mercedes-Benz Klasa M – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
SUV klasy wyższej
Lata produkcji
1997-2015 (W163, W164, W166)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.8/5

Przegląd

Mercedes-Benz Klasa M to luksusowy SUV, który zadebiutował w 1997 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy typu SUV premium. Model ten, oznaczony początkowo jako ML, był pierwszym SUV-em w historii marki Mercedes-Benz i jednocześnie pierwszym modelem produkowanym w fabryce w Stanach Zjednoczonych. Przez trzy generacje (W163, W164 i W166) Klasa M ewoluowała, oferując coraz wyższy poziom komfortu, technologii i bezpieczeństwa. Model W163 (1997-2005) ustanowił standardy w segmencie luksusowych SUV-ów, łącząc terenowe możliwości z komfortem limuzyny. Druga generacja W164 (2005-2011) przyniosła znaczące udoskonalenia w zakresie jakości wykonania i osiągów. Ostatnia generacja W166 (2011-2015) przed zmianą nazwy na GLE, reprezentowała szczyt rozwoju tego modelu, oferując zaawansowane systemy bezpieczeństwa, nowoczesne multimedia i szeroki wybór wydajnych jednostek napędowych. Każda generacja Klasy M była wyposażona w stały napęd na cztery koła 4MATIC, co zapewniało doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach.

Zalety

  • Wysoki komfort jazdy
  • Przestronne wnętrze i duży bagażnik
  • Doskonałe wyciszenie kabiny
  • Szeroki wybór jednostek napędowych
  • Skuteczny napęd 4x4
  • Wysoka wartość rezydualna

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji
  • Problematyczna elektronika w starszych modelach
  • Podatność na korozję pierwszej generacji
  • Drogie części zamienne

Silniki

Benzynowe

    • ML 350 - 272KM
    • ML 500 - 388KM
    • ML 63 AMG - 510KM
    • ML 400 - 333KM

Diesel

    • ML 250 BlueTEC - 204KM
    • ML 350 BlueTEC - 258KM
    • ML 320 CDI - 224KM
    • ML 350 CDI - 231KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu w silnikach benzynowych
  • Szczelność układu wtryskowego w dieselach
  • Kontrola działania turbiny

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelnień drzwi i okien
  • Działanie elektrycznego bagażnika

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia pneumatycznego
  • Zużycie wahaczy i tulei
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *