Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Mercedes-Benz Klasa G – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
SUV luksusowy/terenowy
Lata produkcji
1979 - obecnie
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Mercedes-Benz Klasa G (Geländewagen) to ikona motoryzacji, która od 1979 roku łączy luksus z prawdziwymi zdolnościami terenowymi. Początkowo zaprojektowany jako pojazd wojskowy dla Shah of Iran, szybko zyskał popularność również wśród cywilnych odbiorców. Model ten wyróżnia się charakterystyczną, kanciastą sylwetką, która pozostała praktycznie niezmieniona przez ponad 40 lat produkcji. Każda Klasa G jest ręcznie składana w austriackim Graz, co zajmuje około 100 godzin roboczych. Konstrukcja opiera się na solidnej ramie drabinowej z trzema blokadami mechanizmów różnicowych. W 2018 roku wprowadzono drugą generację modelu (W463), która zachowując klasyczny wygląd, otrzymała nowoczesne technologie i znacznie bardziej luksusowe wnętrze. Pomimo modernizacji, zachowano kluczowe elementy jak charakterystyczny dźwięk zamykanych drzwi czy wystające zawiasy.

Zalety

  • Wyjątkowe zdolności terenowe
  • Bardzo wysoka wartość rezydualna
  • Ponadczasowy design
  • Najwyższa jakość wykonania
  • Komfortowe wnętrze
  • Trzy blokady mechanizmów różnicowych w standardzie

Wady

  • Wysokie zużycie paliwa
  • Bardzo wysokie koszty zakupu i eksploatacji
  • Duże wymiary utrudniające manewrowanie w mieście
  • Stosunkowo wysoko położony środek ciężkości

Silniki

Benzynowe

    • G 500/550 (M273) - 388KM
    • G 63 AMG (M157) - 544KM
    • G 63 AMG (M177) - 585KM
    • G 65 AMG (M279) - 630KM

Diesel

    • G 350d (OM656) - 286KM
    • G 400d (OM656) - 330KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu wtryskowego i turbosprężarki
  • Szczelność układu olejowego
  • Kontrola pracy skrzyni automatycznej

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Stan uszczelnień drzwi i okien
  • Sprawdzenie powłoki lakierniczej

Zawieszenie

  • Stan sworzni i wahaczy
  • Sprawność blokad mechanizmów różnicowych
  • Stan mocowań układu wydechowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *