Mercedes-Benz CLK - dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz CLK – dane techniczne i opinie

Mercedes-Benz
Segment
Segment E - klasa wyższa średnia (coupe/kabriolet)
Lata produkcji
1997-2009 (dwie generacje: W208 1997-2002, W209 2002-2009)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.8/5

Przegląd

Mercedes-Benz CLK to luksusowe coupe/kabriolet, które zadebiutowało w 1997 roku jako elegancka alternatywa dla klasycznej Klasy E. Model ten łączył w sobie sportowy charakter z komfortem i prestiżem charakterystycznym dla marki Mercedes-Benz. Pierwsza generacja (W208) bazowała na płycie podłogowej Klasy C (W202), ale stylistycznie nawiązywała do większej Klasy E. Model wyróżniał się charakterystycznym bezramkowym oszkleniem i elegancką linią nadwozia, która do dziś uznawana jest za ponadczasową. Druga generacja (W209) zadebiutowała w 2002 roku, wprowadzając bardziej dynamiczną stylistykę i zaawansowane rozwiązania techniczne. CLK było pozycjonowane jako bardziej luksusowa i sportowa alternatywa dla standardowych modeli Mercedesa, oferując wysoki poziom wyposażenia i świetne właściwości jezdne.

Zalety

  • Ponadczasowa, elegancka stylistyka
  • Wysoka jakość wykończenia wnętrza
  • Szeroka gama wydajnych silników
  • Dobre właściwości jezdne
  • Wysoki komfort podróżowania
  • Dobra wartość rezydualna
  • Przestronne wnętrze jak na auto typu coupe

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji
  • Problemy z elektroniką w starszych egzemplarzach
  • Korozja w pierwszej generacji
  • Drogie części zamienne

Silniki

Benzynowe

    • CLK 200 Kompressor - 163KM
    • CLK 230 Kompressor - 193KM
    • CLK 320 - 218KM
    • CLK 430 - 279KM
    • CLK 55 AMG - 347KM

Diesel

    • CLK 220 CDI - 150KM
    • CLK 270 CDI - 170KM
    • CLK 320 CDI - 224KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napędu
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawność kompresora (w wersjach Kompressor)

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan dachu (w kabriolecie)
  • Szczelność szyb bezramkowych

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie wahaczy i tulei
  • Stan układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *