Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Mazda MX-5 – dane techniczne i opinie

Mazda
Segment
Roadster klasy kompaktowej
Lata produkcji
1989-obecnie (NA, NB, NC, ND)
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Mazda MX-5 (znana również jako Miata) to kultowy roadster, który zadebiutował w 1989 roku jako nowoczesna interpretacja klasycznych brytyjskich samochodów sportowych. Model ten szybko stał się najlepiej sprzedającym się roadsterm w historii, z ponad milionem wyprodukowanych egzemplarzy. MX-5 została zaprojektowana zgodnie z japońską filozofią "Jinba ittai" (jedność jeźdźca i konia), co przekłada się na wyjątkowe połączenie kierowcy z samochodem. Kluczowymi cechami są: lekka konstrukcja, idealny rozkład masy 50:50 oraz napęd na tylną oś. Przez cztery generacje (NA, NB, NC, ND) Mazda konsekwentnie rozwijała koncept, zachowując podstawowe założenia: niską masę, świetne prowadzenie i radość z jazdy. Każda kolejna generacja wprowadzała nowoczesne rozwiązania techniczne, nie tracąc przy tym pierwotnego charakteru modelu.

Zalety

  • Doskonałe właściwości jezdne i precyzyjne prowadzenie
  • Niezawodna mechanika
  • Niskie koszty eksploatacji jak na auto sportowe
  • Prosta konstrukcja ułatwiająca naprawy
  • Świetna aerodynamika z dachem składanym
  • Wysoka wartość rynkowa i wolne tempo utraty wartości

Wady

  • Ograniczona przestrzeń bagażowa
  • Ciasna kabina dla wysokich osób
  • Słabe wyciszenie przy złożonym dachu
  • Podatność na korozję (szczególnie pierwsze generacje)

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 (NA/NB) - 90-110KM
    • 1.8 (NA/NB) - 130-146KM
    • 2.0 (NC) - 160KM
    • 2.0 (ND) - 184KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Wycieki oleju z silnika

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Stan dachu składanego i jego mechanizmu
  • Szczelność uszczelnień drzwi i dachu

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów
  • Stan stabilizatorów i ich łączników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *