Mazda 626 - dane techniczne i opinie

Mazda 626 – dane techniczne i opinie

Mazda
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
1979-2002
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★4.2/5

Przegląd

Mazda 626 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli japońskiej marki, który przez ponad dwie dekady stanowił poważną konkurencję dla europejskich modeli klasy średniej. Model ten był produkowany w pięciu generacjach, rozpoczynając od 1979 roku, aż do zastąpienia go przez Mazdę 6 w 2002 roku. W latach 90. Mazda 626 zdobyła szczególną popularność w Europie, oferując doskonały stosunek jakości do ceny oraz niezawodność typową dla japońskich konstrukcji. Szczególnie ceniona była czwarta generacja (1991-1997), która łączyła nowoczesny design z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak układ kierowniczy 4WS (four wheel steering) w topowych wersjach. Na polskim rynku Mazda 626 zyskała reputację solidnego i trwałego samochodu, szczególnie w wersjach z silnikami benzynowymi. Model oferowany był zarówno jako sedan, jak i praktyczne kombi, a w niektórych wersjach również jako coupe i 5-drzwiowy liftback.

Zalety

  • Wysoka niezawodność mechaniczna
  • Trwałe silniki benzynowe
  • Przestronne wnętrze
  • Dobra jakość wykonania
  • Dostępność i niewygórowane ceny części zamiennych
  • Odporność na korozję (szczególnie w późniejszych generacjach)

Wady

  • Wysokie zużycie paliwa w wersjach V6
  • Problematyczne automatyczne skrzynie biegów
  • Awaryjność układu wspomagania w starszych modelach
  • Słabe wyciszenie w pierwszych generacjach

Silniki

Benzynowe

    • 1.8 - 90KM
    • 2.0 - 115KM
    • 2.0 DOHC - 140KM
    • 2.2 - 115KM
    • 2.5 V6 - 165KM

Diesel

    • 2.0 D - 75KM
    • 2.0 TD - 90KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Poziom oleju i jego jakość

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan połączeń elementów karoserii
  • Szczelność uszczelnień drzwi i szyb

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahacza
  • Stan tulei stabilizatora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *