Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

MAN TGL – dane techniczne i opinie

MAN
Segment
Lekki samochód ciężarowy (7,5-12 ton)
Lata produkcji
2005-obecnie
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4.0/5

Przegląd

MAN TGL to seria lekkich samochodów ciężarowych, wprowadzona na rynek w 2005 roku jako następca popularnej serii L2000. Model ten został zaprojektowany z myślą o dystrybucji miejskiej i regionalnej, oferując ładowność od 7,5 do 12 ton. Pojazd wyróżnia się nowoczesną konstrukcją kabiny, która została zaprojektowana z naciskiem na ergonomię i komfort pracy kierowcy. TGL dostępny jest w trzech wersjach kabiny: krótka dzienna (C), wydłużona dzienna (L) oraz sypialna (LX), co pozwala na dostosowanie pojazdu do różnych zadań transportowych. W 2020 roku wprowadzono nową generację MAN TGL, która otrzymała przeprojektowany przód pojazdu, ulepszone systemy bezpieczeństwa oraz zmodernizowane wnętrze z nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi. Seria TGL jest ceniona za niskie koszty eksploatacji i wysoką niezawodność w codziennej pracy.

Zalety

  • Niska masa własna przekładająca się na wysoką ładowność
  • Ekonomiczne silniki spełniające normy Euro 6
  • Ergonomiczna kabina z dobrą widocznością
  • Szeroki wybór rozstawów osi i konfiguracji
  • Niskie koszty eksploatacji
  • Wysoka wartość odsprzedaży

Wady

  • Wyższe koszty części zamiennych w porównaniu do konkurencji
  • Ograniczona dostępność warsztatów specjalistycznych
  • Podatność na korozję starszych modeli
  • Wysokie koszty początkowe zakupu

Silniki

Benzynowe

    • Brak

Diesel

    • D0834 4.6L - 160KM
    • D0834 4.6L - 190KM
    • D0834 4.6L - 220KM
    • D0836 6.9L - 250KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu wtryskowego Common Rail
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Kontrola turbosprężarki

Nadwozie

  • Kontrola stanu ramy pod kątem korozji
  • Sprawdzenie szczelności zabudowy
  • Stan mocowań kabiny

Zawieszenie

  • Stan resorów piórowych i poduszek pneumatycznych
  • Kontrola zużycia sworzni zwrotnic
  • Stan amortyzatorów i tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *