Lexus LS - dane techniczne i opinie

Lexus LS – dane techniczne i opinie

Lexus
Segment
Luksusowa limuzyna klasy F
Lata produkcji
1989-obecnie (obecnie 5. generacja od 2017)
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.7/5

Przegląd

Lexus LS to flagowy model japońskiej marki premium, który zadebiutował w 1989 roku jako pierwsza propozycja Lexusa. Od początku model ten wyznaczał nowe standardy w segmencie luksusowych limuzyn, skutecznie konkurując z niemieckimi rywalami takimi jak Mercedes klasy S czy BMW serii 7. Model LS zasłynął z niespotykanej wcześniej jakości wykonania i niezawodności, co było rewolucją w segmencie aut luksusowych lat 90. Lexus wprowadził również innowacyjne rozwiązania technologiczne, jak pierwsza na świecie 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów czy zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Najnowsza, piąta generacja (od 2017) kontynuuje tradycję, oferując najwyższy poziom komfortu i wyciszenia, a także wprowadzając zaawansowany napęd hybrydowy. LS wyróżnia się charakterystycznym designem z dużym grillem w kształcie klepsydry i luksusowym wykończeniem wnętrza z wykorzystaniem tradycyjnych japońskich motywów.

Zalety

  • Wyjątkowa niezawodność i trwałość
  • Znakomita jakość wykonania i materiałów
  • Rewelacyjne wyciszenie wnętrza
  • Komfortowe zawieszenie
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Wysokie bezpieczeństwo bierne i czynne

Wady

  • Wysoki koszt zakupu i części zamiennych
  • Duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych
  • Ograniczona dostępność części zamiennych
  • Skomplikowana elektronika w nowszych modelach

Silniki

Benzynowe

    • 2UR-FSE 4.6 V8 - 388KM
    • 8GR-FXS 3.5 V6 - 359KM
    • 2UR-GKSE 5.0 V8 - 449KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan płynów eksploatacyjnych i szczelność układów
  • Działanie systemu hybrydowego
  • Stan rozrządu i napędów pomocniczych

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Stan lakieru i spasowanie elementów
  • Szczelność szyb i szyberdachu

Zawieszenie

  • Stan zawieszenia pneumatycznego
  • Zużycie elementów układu kierowniczego
  • Stan amortyzatorów adaptacyjnych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *