Land Rover Range Rover Sport - dane techniczne i opinie

Land Rover Range Rover Sport – dane techniczne i opinie

Land Rover
Segment
SUV klasy luksusowej
Lata produkcji
2005-obecnie (II generacja od 2013)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Range Rover Sport to luksusowy SUV, który zadebiutował w 2005 roku jako bardziej dynamiczna i sportowa alternatywa dla klasycznego Range Rovera. Model ten łączy legendarne zdolności terenowe marki Land Rover z komfortem i osiągami typowymi dla samochodów sportowych. Druga generacja, wprowadzona w 2013 roku, przeszła rewolucyjną zmianę konstrukcyjną. Zastosowano aluminiowe nadwozie, które pozwoliło zredukować masę pojazdu o około 400 kg w porównaniu z poprzednikiem. Wprowadzono również zaawansowane systemy wspomagające jazdę w terenie, w tym Terrain Response 2 i Wade Sensing. Model ten wyróżnia się na tle konkurencji połączeniem luksusowego wykończenia wnętrza, świetnych właściwości jezdnych na asfalcie oraz niezrównanych zdolności terenowych. Zastosowano w nim najnowocześniejsze technologie, w tym adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i zaawansowany napęd na wszystkie koła.

Zalety

  • Doskonałe właściwości terenowe
  • Luksusowe wykończenie wnętrza
  • Świetne wyciszenie kabiny
  • Wysokie możliwości holownicze (do 3500 kg)
  • Prestiżowy wizerunek marki
  • Komfortowe zawieszenie pneumatyczne

Wady

  • Wysokie koszty eksploatacji
  • Duże zużycie paliwa
  • Problematyczna elektronika
  • Kosztowne naprawy

Silniki

Benzynowe

    • 3.0 V6 Supercharged - 340KM
    • 5.0 V8 Supercharged - 510KM
    • 5.0 V8 SVR - 575KM

Diesel

    • 3.0 SDV6 - 249KM
    • 3.0 SDV6 - 306KM
    • 4.4 SDV8 - 339KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu chłodzenia i potencjalne wycieki
  • Działanie turbosprężarki (w dieslu)
  • Kontrola poziomu oleju i jego jakości

Nadwozie

  • Ślady korozji na progach i nadkolach
  • Stan uszczelnień drzwi i okien
  • Działanie zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie

  • Sprawność zawieszenia pneumatycznego
  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie elementów układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *