Land Rover Range Rover Sport – dane techniczne i opinie
Land Rover
        Segment
                    SUV klasy luksusowej
                Lata produkcji
                    2005-obecnie (II generacja od 2013)
                Ocena ogólna
                    ★4.2/5
                Niezawodność
                    ★3.5/5
                Przegląd
Range Rover Sport to luksusowy SUV, który zadebiutował w 2005 roku jako bardziej dynamiczna i sportowa alternatywa dla klasycznego Range Rovera. Model ten łączy legendarne zdolności terenowe marki Land Rover z komfortem i osiągami typowymi dla samochodów sportowych. Druga generacja, wprowadzona w 2013 roku, przeszła rewolucyjną zmianę konstrukcyjną. Zastosowano aluminiowe nadwozie, które pozwoliło zredukować masę pojazdu o około 400 kg w porównaniu z poprzednikiem. Wprowadzono również zaawansowane systemy wspomagające jazdę w terenie, w tym Terrain Response 2 i Wade Sensing. Model ten wyróżnia się na tle konkurencji połączeniem luksusowego wykończenia wnętrza, świetnych właściwości jezdnych na asfalcie oraz niezrównanych zdolności terenowych. Zastosowano w nim najnowocześniejsze technologie, w tym adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i zaawansowany napęd na wszystkie koła.Zalety
- Doskonałe właściwości terenowe
 - Luksusowe wykończenie wnętrza
 - Świetne wyciszenie kabiny
 - Wysokie możliwości holownicze (do 3500 kg)
 - Prestiżowy wizerunek marki
 - Komfortowe zawieszenie pneumatyczne
 
Wady
- Wysokie koszty eksploatacji
 - Duże zużycie paliwa
 - Problematyczna elektronika
 - Kosztowne naprawy
 
Silniki
Benzynowe
- 3.0 V6 Supercharged - 340KM
 - 5.0 V8 Supercharged - 510KM
 - 5.0 V8 SVR - 575KM
 
Diesel
- 3.0 SDV6 - 249KM
 - 3.0 SDV6 - 306KM
 - 4.4 SDV8 - 339KM
 
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan układu chłodzenia i potencjalne wycieki
 - Działanie turbosprężarki (w dieslu)
 - Kontrola poziomu oleju i jego jakości
 
Nadwozie
- Ślady korozji na progach i nadkolach
 - Stan uszczelnień drzwi i okien
 - Działanie zawieszenia pneumatycznego
 
Zawieszenie
- Sprawność zawieszenia pneumatycznego
 - Stan amortyzatorów
 - Zużycie elementów układu kierowniczego
 
