
Lancia Thema – dane techniczne i opinie
Lancia
Segment
Segment E (klasa wyższa)
Lata produkcji
1984-1994
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5
Przegląd
Lancia Thema to luksusowy model segmentu E, który zadebiutował w 1984 roku jako następca modelu Gamma. Samochód został zbudowany na platformie Type Four, dzielonej z takimi modelami jak Fiat Croma, Saab 9000 i Alfa Romeo 164. Thema wyróżniała się eleganckim, włoskim designem i wysoką jakością wykończenia wnętrza. Model ten był flagowym pojazdem marki Lancia w latach 80. i początku 90., oferując wyjątkowe połączenie luksusu, komfortu i osiągów. Szczególnie ceniona była wersja 8.32 wyposażona w silnik Ferrari V8, która stanowiła szczyt oferty i konkurowała z najlepszymi niemieckimi limuzynami. Thema przeszła face-lifting w 1988 roku, otrzymując zmodernizowany przód oraz udoskonalone wnętrze. Produkcję zakończono w 1994 roku, gdy zastąpiła ją Lancia Kappa. Łącznie wyprodukowano około 358 000 egzemplarzy tego modelu.Zalety
- Wysoka jakość wykończenia wnętrza
- Komfortowe zawieszenie
- Przestronne wnętrze
- Bogata lista wyposażenia standardowego
- Prestiżowy charakter
- Dobre właściwości jezdne
Wady
- Problemy z korozją
- Wysokie koszty części zamiennych
- Ograniczona dostępność części
- Duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych
Silniki
Benzynowe
- 2.0 i.e. - 120KM
- 2.0 i.e. Turbo - 165KM
- 2.8 V6 - 150KM
- 3.0 V6 - 171KM
- 8.32 Ferrari V8 - 215KM
Diesel
- 2.5 TD - 100KM
- 2.5 TDS - 115KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego napędu
- Szczelność układu olejowego
- Sprawność turbosprężarki w wersjach turbo
Nadwozie
- Ogniska korozji na progach i nadkolach
- Stan mocowań zawieszenia
- Szczelność uszczelnień szyb
Zawieszenie
- Stan wahaczy i sworzni
- Szczelność amortyzatorów
- Zużycie tulei stabilizatorów
- Infiniti M – dane techniczne i opinie
- Renault Alaskan – dane techniczne i opinie