Lancia Thema - dane techniczne i opinie

Lancia Thema – dane techniczne i opinie

Lancia
Segment
Segment E (klasa wyższa)
Lata produkcji
1984-1994
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Lancia Thema to luksusowy model segmentu E, który zadebiutował w 1984 roku jako następca modelu Gamma. Samochód został zbudowany na platformie Type Four, dzielonej z takimi modelami jak Fiat Croma, Saab 9000 i Alfa Romeo 164. Thema wyróżniała się eleganckim, włoskim designem i wysoką jakością wykończenia wnętrza. Model ten był flagowym pojazdem marki Lancia w latach 80. i początku 90., oferując wyjątkowe połączenie luksusu, komfortu i osiągów. Szczególnie ceniona była wersja 8.32 wyposażona w silnik Ferrari V8, która stanowiła szczyt oferty i konkurowała z najlepszymi niemieckimi limuzynami. Thema przeszła face-lifting w 1988 roku, otrzymując zmodernizowany przód oraz udoskonalone wnętrze. Produkcję zakończono w 1994 roku, gdy zastąpiła ją Lancia Kappa. Łącznie wyprodukowano około 358 000 egzemplarzy tego modelu.

Zalety

  • Wysoka jakość wykończenia wnętrza
  • Komfortowe zawieszenie
  • Przestronne wnętrze
  • Bogata lista wyposażenia standardowego
  • Prestiżowy charakter
  • Dobre właściwości jezdne

Wady

  • Problemy z korozją
  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Ograniczona dostępność części
  • Duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 i.e. - 120KM
    • 2.0 i.e. Turbo - 165KM
    • 2.8 V6 - 150KM
    • 3.0 V6 - 171KM
    • 8.32 Ferrari V8 - 215KM

Diesel

    • 2.5 TD - 100KM
    • 2.5 TDS - 115KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napędu
  • Szczelność układu olejowego
  • Sprawność turbosprężarki w wersjach turbo

Nadwozie

  • Ogniska korozji na progach i nadkolach
  • Stan mocowań zawieszenia
  • Szczelność uszczelnień szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Szczelność amortyzatorów
  • Zużycie tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *