
Lancia Delta – dane techniczne i opinie
Lancia
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
1979-1994
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3.5/5
Przegląd
Lancia Delta to jeden z najbardziej kultowych samochodów włoskiej motoryzacji, który zapisał się złotymi zgłoskami w historii sportu motorowego. Model zadebiutował w 1979 roku jako kompaktowy hatchback zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, jednak prawdziwą sławę zyskał dzięki swoim sportowym wersjom. Największe sukcesy Delta odniosła w rajdach WRC, gdzie w latach 1987-1992 zdobyła sześć kolejnych tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów. Wersja HF Integrale, wyposażona w napęd na cztery koła i turbodoładowany silnik, stała się legendą motorsportu i obiektem pożądania kolekcjonerów. Model przechodził liczne modyfikacje, z których najważniejsze to wprowadzenie wersji 4WD w 1986 roku oraz kolejne ewolucje modelu HF Integrale, culminując w ostatecznej wersji Evoluzione II z 1993 roku. Każda kolejna iteracja przynosiła udoskonalenia w zakresie mocy, właściwości jezdnych i wyposażenia.Zalety
- Legendarne osiągi w wersjach HF Integrale
- Znakomite właściwości jezdne
- Wybitne zdolności rajdowe w wersjach 4WD
- Ponadczasowy design Giugiaro
- Wysoka wartość kolekcjonerska
- Bardzo dobre właściwości aerodynamiczne
Wady
- Problemy z korozją nadwozia
- Wysokie koszty części zamiennych
- Trudność w znalezieniu oryginalnych egzemplarzy
- Duże zużycie paliwa w wersjach HF
Silniki
Benzynowe
- 1.3 - 75KM
- 1.5 - 85KM
- 1.6 HF Turbo - 130KM
- 2.0 HF Integrale - 185KM
- 2.0 HF Integrale 16v - 200KM
- 2.0 HF Integrale Evoluzione - 210KM
Diesel
- 1.9 DS - 65KM
- 1.9 Turbo DS - 80KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego napędu
- Szczelność turbosprężarki
- Stan układu chłodzenia
Nadwozie
- Korozja progów i podłogi
- Stan błotników i nadkoli
- Szczelność dachu i szyb
Zawieszenie
- Stan wahaczy i sworzni
- Zużycie elementów układu 4WD
- Stan amortyzatorów
- Infiniti M – dane techniczne i opinie
- Renault Alaskan – dane techniczne i opinie