Lancia Delta - dane techniczne i opinie

Lancia Delta – dane techniczne i opinie

Lancia
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
1979-1994
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Lancia Delta to jeden z najbardziej kultowych samochodów włoskiej motoryzacji, który zapisał się złotymi zgłoskami w historii sportu motorowego. Model zadebiutował w 1979 roku jako kompaktowy hatchback zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, jednak prawdziwą sławę zyskał dzięki swoim sportowym wersjom. Największe sukcesy Delta odniosła w rajdach WRC, gdzie w latach 1987-1992 zdobyła sześć kolejnych tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów. Wersja HF Integrale, wyposażona w napęd na cztery koła i turbodoładowany silnik, stała się legendą motorsportu i obiektem pożądania kolekcjonerów. Model przechodził liczne modyfikacje, z których najważniejsze to wprowadzenie wersji 4WD w 1986 roku oraz kolejne ewolucje modelu HF Integrale, culminując w ostatecznej wersji Evoluzione II z 1993 roku. Każda kolejna iteracja przynosiła udoskonalenia w zakresie mocy, właściwości jezdnych i wyposażenia.

Zalety

  • Legendarne osiągi w wersjach HF Integrale
  • Znakomite właściwości jezdne
  • Wybitne zdolności rajdowe w wersjach 4WD
  • Ponadczasowy design Giugiaro
  • Wysoka wartość kolekcjonerska
  • Bardzo dobre właściwości aerodynamiczne

Wady

  • Problemy z korozją nadwozia
  • Wysokie koszty części zamiennych
  • Trudność w znalezieniu oryginalnych egzemplarzy
  • Duże zużycie paliwa w wersjach HF

Silniki

Benzynowe

    • 1.3 - 75KM
    • 1.5 - 85KM
    • 1.6 HF Turbo - 130KM
    • 2.0 HF Integrale - 185KM
    • 2.0 HF Integrale 16v - 200KM
    • 2.0 HF Integrale Evoluzione - 210KM

Diesel

    • 1.9 DS - 65KM
    • 1.9 Turbo DS - 80KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napędu
  • Szczelność turbosprężarki
  • Stan układu chłodzenia

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Stan błotników i nadkoli
  • Szczelność dachu i szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Zużycie elementów układu 4WD
  • Stan amortyzatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *