Kia Sorento - dane techniczne i opinie

Kia Sorento – dane techniczne i opinie

Kia
Segment
SUV klasy średniej
Lata produkcji
2002-obecnie (IV generacja od 2020)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Kia Sorento to średniej wielkości SUV, który zadebiutował w 2002 roku jako odpowiedź koreańskiego producenta na rosnące zapotrzebowanie na przestronne samochody z podwyższonym prześwitem. Pierwsza generacja opierała się na ramie, co zapewniało jej prawdziwie terenowy charakter. Od drugiej generacji (2009) model przeszedł znaczącą metamorfozę, przechodząc na konstrukcję samonośną, co poprawiło właściwości jezdne i komfort użytkowania. Trzecia generacja (2015) przyniosła znaczący skok jakościowy w zakresie wykończenia i technologii, stawiając Sorento w jednym rzędzie z europejską konkurencją. Obecnie produkowana czwarta generacja (od 2020) to nowoczesny SUV oferujący zaawansowane systemy bezpieczeństwa, napędy hybrydowe oraz wysoką jakość wykonania. Model ten jest szczególnie ceniony na rynku europejskim za dobrą relację jakości do ceny oraz 7-letnią gwarancję producenta.

Zalety

  • Przestronne wnętrze z możliwością konfiguracji 7-miejscowej
  • Bogata lista wyposażenia standardowego
  • Wysoka jakość wykonania i materiałów
  • Dobra trwałość konstrukcji
  • Konkurencyjna cena w stosunku do europejskich rywali
  • 7-letnia gwarancja producenta

Wady

  • Wyższe spalanie w porównaniu do konkurencji
  • Dość wysokie koszty części zamiennych
  • Ograniczona dostępność części na rynku wtórnym
  • Przeciętne właściwości jezdne w pierwszej generacji

Silniki

Benzynowe

    • 2.4 GDI - 188 KM
    • 3.3 V6 - 270 KM
    • 2.5 T-GDI - 281 KM
    • 1.6 T-GDI (hybrid) - 230 KM

Diesel

    • 2.2 CRDi - 200 KM
    • 2.0 CRDi - 185 KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu wtryskowego
  • Kontrola stanu rozrządu i jego napinacza
  • Stan turbosprężarki i jej szczelność

Nadwozie

  • Sprawdzenie stanu zabezpieczenia antykorozyjnego
  • Kontrola szczelności dachu panoramicznego
  • Stan progów i podłogi

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahaczów
  • Kontrola układu wspomagania kierownicy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *