Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Infiniti QX50 – dane techniczne i opinie

Infiniti
Segment
SUV klasy średniej premium
Lata produkcji
2018-obecnie
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.8/5

Przegląd

Infiniti QX50 drugiej generacji zadebiutowało w 2018 roku jako następca modelu EX/QX50 pierwszej generacji. To średniej wielkości SUV premium, który konkuruje z takimi modelami jak BMW X3, Audi Q5 czy Mercedes GLC. Model ten stanowi technologiczny przełom dla marki, wprowadzając innowacyjny silnik VC-Turbo z zmiennym stopniem sprężania. QX50 został zbudowany na zupełnie nowej platformie, która zwiększyła sztywność nadwozia o 23% w porównaniu z poprzednikiem. Samochód charakteryzuje się nowoczesną stylistyką zgodną z aktualnym językiem projektowym marki, łącząc elegancję z sportowym charakterem. Wnętrze oferuje wysoką jakość wykończenia i przestronność, szczególnie docenianą na tylnej kanapie. Największą innowacją techniczną jest wspomniany silnik 2.0 VC-Turbo, który jako pierwszy seryjnie produkowany silnik na świecie oferuje zmienny stopień sprężania (od 8:1 do 14:1). Technologia ta ma zapewnić osiągi silnika benzynowego z wysokim momentem obrotowym przy jednoczesnym zachowaniu ekonomiki zbliżonej do jednostek wysokoprężnych.

Zalety

  • Innowacyjny silnik VC-Turbo
  • Przestronne i komfortowe wnętrze
  • Wysoka jakość wykończenia
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
  • Dobra izolacja akustyczna
  • Bogate wyposażenie standardowe

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Stosunkowo wysoki spalanie w mieście
  • Ograniczona sieć serwisowa w Polsce
  • Niższa wartość rezydualna niż u niemieckiej konkurencji

Silniki

Benzynowe

    • 2.0 VC-Turbo - 272KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan oleju i jego jakość w silniku VC-Turbo
  • Sprawność systemu zmiennego stopnia sprężania
  • Historia serwisowa i regularność przeglądów

Nadwozie

  • Jakość spasowania elementów karoserii
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Korozja progów i podwozia

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie elementów zawieszenia
  • Działanie systemu aktywnej kontroli zawieszenia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *