
Infiniti EX – dane techniczne i opinie
Infiniti
Segment
SUV klasy średniej premium
Lata produkcji
2008-2013
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★4.2/5
Przegląd
Infiniti EX to luksusowy crossover, który zadebiutował w 2008 roku jako odpowiedź japońskiej marki na rosnącą popularność kompaktowych SUV-ów klasy premium. Model ten łączył w sobie sportową dynamikę z luksusowym wykończeniem, konkurując bezpośrednio z BMW X3 i Audi Q5. Samochód został zbudowany na platformie FM (Front Midship), tej samej co Infiniti G37, co zapewniło mu znakomite właściwości jezdne. Charakterystyczną cechą EX była stosunkowo niska linia dachu i dynamiczna sylwetka, bardziej przypominająca podwyższone kombi niż typowego SUV-a. W 2013 roku model przeszedł zmianę nazwy na QX50, zachowując jednak większość oryginalnych cech konstrukcyjnych. EX wyróżniał się na tle konkurencji bogatym wyposażeniem standardowym, wysoką jakością wykonania oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, w tym pionierskim systemem kamer 360 stopni.Zalety
- Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
- Doskonałe właściwości jezdne
- Bogate wyposażenie standardowe
- Niezawodne jednostki napędowe
- Komfortowe zawieszenie
- Bardzo dobre wyciszenie kabiny
Wady
- Stosunkowo wysokie zużycie paliwa
- Ograniczona przestrzeń bagażowa
- Wysokie koszty serwisowania
- Mała dostępność części zamiennych
Silniki
Benzynowe
- 3.7 V6 (VQ37VHR) - 320KM
Diesel
- 3.0d V6 (V9X) - 238KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan łańcucha rozrządu i napinacza
- Szczelność układu olejowego
- Sprawność układu zmiennych faz rozrządu
Nadwozie
- Korozja progów i nadkoli
- Stan uszczelnień szyb i szyberdachu
- Działanie elektrycznie sterowanej klapy bagażnika
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
- Zużycie tulei wahaczy
- Stan łączników stabilizatora
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie