Przegląd

Hyundai IONIQ zadebiutował w 2016 roku jako pierwszy model koreańskiego producenta zaprojektowany od podstaw z myślą o napędach alternatywnych. Dostępny był w trzech wariantach: hybrydowym, plug-in hybrid oraz w pełni elektrycznym, co czyniło go pionierem w segmencie. Model ten został zbudowany na dedykowanej platformie, która pozwoliła na optymalne rozlokowanie komponentów napędu i baterii. Charakteryzował się bardzo dobrym współczynnikiem oporu powietrza (Cx=0,24), co przekładało się na niskie zużycie energii i zasięg. IONIQ wyróżniał się na tle konkurencji nowoczesnym designem, zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i asystującymi oraz wysoką jakością wykonania. W 2019 roku przeszedł face-lifting, który przyniósł odświeżony wygląd oraz ulepszone baterie w wersji elektrycznej.

Zalety

  • Niskie koszty eksploatacji
  • Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
  • Przestronne wnętrze
  • Dobra jakość wykonania
  • Wysoka wartość odsprzedaży
  • Bogata wersja standardowa

Wady

  • Ograniczona przestrzeń nad głową z tyłu
  • Twarde zawieszenie w wersjach z większymi felgami
  • Przeciętne właściwości jezdne
  • Wysoka cena zakupu wersji plug-in i elektrycznej

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 GDI (hybrid) - 141KM
    • 1.6 GDI (plug-in) - 141KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan baterii wysokonapięciowej
  • Działanie systemu hybrydowego
  • Kontrola układu chłodzenia

Nadwozie

  • Korozja progów i podwozia
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów
  • Zużycie łożysk kół
  • Stan wahaczy i tulei