
Hyundai IONIQ – dane techniczne i opinie
Hyundai
Segment
Segment C/D (kompakt/klasa średnia)
Lata produkcji
2016-2022
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4.0/5
Przegląd
Hyundai IONIQ zadebiutował w 2016 roku jako pierwszy model koreańskiego producenta zaprojektowany od podstaw z myślą o napędach alternatywnych. Dostępny był w trzech wariantach: hybrydowym, plug-in hybrid oraz w pełni elektrycznym, co czyniło go pionierem w segmencie. Model ten został zbudowany na dedykowanej platformie, która pozwoliła na optymalne rozlokowanie komponentów napędu i baterii. Charakteryzował się bardzo dobrym współczynnikiem oporu powietrza (Cx=0,24), co przekładało się na niskie zużycie energii i zasięg. IONIQ wyróżniał się na tle konkurencji nowoczesnym designem, zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i asystującymi oraz wysoką jakością wykonania. W 2019 roku przeszedł face-lifting, który przyniósł odświeżony wygląd oraz ulepszone baterie w wersji elektrycznej.Zalety
- Niskie koszty eksploatacji
- Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
- Przestronne wnętrze
- Dobra jakość wykonania
- Wysoka wartość odsprzedaży
- Bogata wersja standardowa
Wady
- Ograniczona przestrzeń nad głową z tyłu
- Twarde zawieszenie w wersjach z większymi felgami
- Przeciętne właściwości jezdne
- Wysoka cena zakupu wersji plug-in i elektrycznej
Silniki
Benzynowe
- 1.6 GDI (hybrid) - 141KM
- 1.6 GDI (plug-in) - 141KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan baterii wysokonapięciowej
- Działanie systemu hybrydowego
- Kontrola układu chłodzenia
Nadwozie
- Korozja progów i podwozia
- Stan powłoki lakierniczej
- Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
- Zużycie łożysk kół
- Stan wahaczy i tulei
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie