Przegląd

Hummer H1 to cywilna wersja wojskowego pojazdu HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), znany również jako Humvee. Model został wprowadzony na rynek cywilny w 1992 roku, po tym jak zyskał ogromną popularność podczas operacji Pustynna Burza. Pojazd został zaprojektowany z myślą o ekstremalnych warunkach terenowych. Charakteryzuje się wyjątkowo wysokim prześwitem (16 cali/40,6 cm), potężną konstrukcją i systemem centralnego pompowania kół (CTIS), który pozwala na regulację ciśnienia w oponach podczas jazdy. H1 produkowany był w kilku wersjach nadwoziowych: czterodrzwiowy pickup, wagon oraz convertible. Wszystkie wersje zachowały kluczowe cechy wojskowego pierwowzoru, włączając w to niezwykle szerokie nadwozie (86,5 cala/219,7 cm) i charakterystyczny system niezależnego zawieszenia.

Zalety

  • Wyjątkowe zdolności terenowe
  • Bardzo wysoki prześwit
  • System CTIS (centralne pompowanie kół)
  • Niezwykle wytrzymała konstrukcja
  • Możliwość brodzenia do głębokości 76 cm
  • Wysoka wartość kolekcjonerska

Wady

  • Bardzo wysokie zużycie paliwa
  • Ograniczony komfort jazdy po drogach utwardzonych
  • Wysokie koszty eksploatacji i serwisowania
  • Problematyczne wymiary w miejskich warunkach

Silniki

Benzynowe

    • 5.7 V8 (General Motors) - 190KM

Diesel

    • 6.2 V8 Diesel - 150KM
    • 6.5 V8 Diesel - 170KM
    • 6.6 Duramax V8 Diesel - 300KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu wtryskowego (szczególnie w dieslu)
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Kontrola układu turbosprężarki

Nadwozie

  • Korozja podwozia i ram
  • Stan uszczelnień drzwi i okien
  • Sprawdzenie szczelności dachu

Zawieszenie

  • Stan układu CTIS
  • Kontrola amortyzatorów i sprężyn
  • Stan przekładni kierowniczej