
Honda S2000 – dane techniczne i opinie
Honda
Segment
Sportowy roadster
Lata produkcji
1999-2009
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
Honda S2000 to jeden z najbardziej kultowych roadsterów w historii motoryzacji. Model zadebiutował w 1999 roku jako następca legendarnej Hondy S800 i został stworzony dla uczczenia 50-lecia istnienia marki Honda. Samochód wyróżniał się rewolucyjnym na tamte czasy silnikiem F20C, który osiągał moc 240 KM przy zawrotnych 8300 obr/min i oferował najwyższą moc jednostkową (120 KM/l) spośród wszystkich seryjnie produkowanych silników wolnossących. Jednostka ta współpracowała z precyzyjną 6-biegową manualną skrzynią biegów. S2000 charakteryzowała się doskonałym prowadzeniem dzięki idealnemu rozkładowi masy 50:50, sztywnej konstrukcji nadwozia i zaawansowanemu zawieszeniu. W 2004 roku przeprowadzono facelifting (AP2), wprowadzając silnik F22C o pojemności 2.2l, który oferował lepszy moment obrotowy przy niższych obrotach.Zalety
- Wyjątkowy silnik z bardzo wysokim maksymalnym punktem obrotowym
- Doskonałe właściwości jezdne i precyzja prowadzenia
- Niezawodna konstrukcja typowa dla Hondy
- Bardzo dobra jakość wykonania
- Sztywne nadwozie mimo wersji cabrio
- Świetna 6-biegowa manualna skrzynia biegów
Wady
- Wysokie obroty potrzebne do wykorzystania mocy (szczególnie w F20C)
- Ograniczona przestrzeń w kabinie
- Słaba izolacja akustyczna przy złożonym dachu
- Trudna charakterystyka prowadzenia przy mokrej nawierzchni
Silniki
Benzynowe
- F20C - 240KM
- F22C - 240KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Poziom oleju i jego stan (silnik jest wrażliwy na jakość oleju)
- Synchronizacja rozrządu (VTEC)
- Szczelność układu chłodzenia
Nadwozie
- Stan dachu materiałowego i jego mechanizmu
- Korozja progów i podłogi
- Szczelność uszczelnień szyb
Zawieszenie
- Stan tulei wahaczy
- Szczelność amortyzatorów
- Zużycie sworzni wahacza
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie