Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Honda S2000 – dane techniczne i opinie

Honda
Segment
Sportowy roadster
Lata produkcji
1999-2009
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Honda S2000 to jeden z najbardziej kultowych roadsterów w historii motoryzacji. Model zadebiutował w 1999 roku jako następca legendarnej Hondy S800 i został stworzony dla uczczenia 50-lecia istnienia marki Honda. Samochód wyróżniał się rewolucyjnym na tamte czasy silnikiem F20C, który osiągał moc 240 KM przy zawrotnych 8300 obr/min i oferował najwyższą moc jednostkową (120 KM/l) spośród wszystkich seryjnie produkowanych silników wolnossących. Jednostka ta współpracowała z precyzyjną 6-biegową manualną skrzynią biegów. S2000 charakteryzowała się doskonałym prowadzeniem dzięki idealnemu rozkładowi masy 50:50, sztywnej konstrukcji nadwozia i zaawansowanemu zawieszeniu. W 2004 roku przeprowadzono facelifting (AP2), wprowadzając silnik F22C o pojemności 2.2l, który oferował lepszy moment obrotowy przy niższych obrotach.

Zalety

  • Wyjątkowy silnik z bardzo wysokim maksymalnym punktem obrotowym
  • Doskonałe właściwości jezdne i precyzja prowadzenia
  • Niezawodna konstrukcja typowa dla Hondy
  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Sztywne nadwozie mimo wersji cabrio
  • Świetna 6-biegowa manualna skrzynia biegów

Wady

  • Wysokie obroty potrzebne do wykorzystania mocy (szczególnie w F20C)
  • Ograniczona przestrzeń w kabinie
  • Słaba izolacja akustyczna przy złożonym dachu
  • Trudna charakterystyka prowadzenia przy mokrej nawierzchni

Silniki

Benzynowe

    • F20C - 240KM
    • F22C - 240KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Poziom oleju i jego stan (silnik jest wrażliwy na jakość oleju)
  • Synchronizacja rozrządu (VTEC)
  • Szczelność układu chłodzenia

Nadwozie

  • Stan dachu materiałowego i jego mechanizmu
  • Korozja progów i podłogi
  • Szczelność uszczelnień szyb

Zawieszenie

  • Stan tulei wahaczy
  • Szczelność amortyzatorów
  • Zużycie sworzni wahacza

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *