Honda S2000 – dane techniczne i opinie
Honda
        Segment
                    Sportowy roadster
                Lata produkcji
                    1999-2009
                Ocena ogólna
                    ★4.5/5
                Niezawodność
                    ★4/5
                Przegląd
Honda S2000 to kultowy roadster, który zadebiutował w 1999 roku jako uczczenie 50-lecia istnienia marki Honda. Model ten został zaprojektowany jako bezpośredni konkurent dla Porsche Boxstera i BMW Z3, oferując wyjątkowe połączenie wysokoobrotowego silnika, doskonałego prowadzenia i japońskiej niezawodności. S2000 wyróżniał się rewolucyjnym jak na swoje czasy silnikiem F20C, który osiągał rekordową moc jednostkową 120 KM/litr bez użycia turbosprężarki. Jednostka ta kręciła się do zawrotnych 9000 obr/min, co było niespotykane w seryjnie produkowanych samochodach. W 2004 roku przeprowadzono facelifting modelu (AP2), wprowadzając silnik F22C o większej pojemności, który oferował lepszy moment obrotowy w niższym zakresie obrotów. Zmieniono również zestrojenie zawieszenia na bardziej przewidywalne, co spotkało się z pozytywnym odbiorem klientów.Zalety
- Wyjątkowo wysokoobrotowy silnik (do 9000 obr/min)
 - Doskonałe prowadzenie i balans nadwozia (rozkład masy 50:50)
 - Precyzyjny mechanizm zmiany biegów
 - Wysoka jakość wykonania i niezawodność
 - Sztywna konstrukcja nadwozia
 - Bardzo dobre właściwości jezdne
 
Wady
- Wysoki koszt części zamiennych
 - Mały moment obrotowy przy niskich obrotach
 - Ograniczona przestrzeń bagażowa
 - Wymagająca charakterystyka prowadzenia (szczególnie AP1)
 
Silniki
Benzynowe
- F20C - 240KM
 - F22C - 240KM
 
Diesel
- Brak
 
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan łańcucha rozrządu i jego napinacza
 - Szczelność uszczelki pod głowicą
 - Poziom zużycia oleju
 
Nadwozie
- Korozja progów i podłogi
 - Stan dachu składanego i jego mechanizmu
 - Szczelność uszczelnień szyb
 
Zawieszenie
- Stan tulei wahaczy
 - Zużycie amortyzatorów
 - Stan łożysk kół
 
