Honda NSX - dane techniczne i opinie

Honda NSX – dane techniczne i opinie

Honda
Segment
Supersamochód
Lata produkcji
1990-2005 (pierwsza generacja), 2016-2022 (druga generacja)
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.5/5

Przegląd

Honda NSX to przełomowy japoński supersamochód, który zrewolucjonizował segment aut sportowych. Wprowadzony w 1990 roku model udowodnił, że supersamochód może być nie tylko ekscytujący, ale także niezawodny i praktyczny w codziennym użytkowaniu. W rozwoju pierwszej generacji uczestniczył legendarny kierowca F1 Ayrton Senna, który pomógł dostroić zawieszenie i właściwości jezdne. Model pierwszej generacji wyróżniał się konstrukcją wykonaną w całości z aluminium, centralnie umieszczonym silnikiem V6 oraz innowacyjnym systemem VTEC. NSX był pierwszym seryjnym samochodem z nadwoziem wykonanym w całości z aluminium, co pozwoliło na znaczącą redukcję masy przy zachowaniu wysokiej sztywności konstrukcji. Druga generacja, wprowadzona w 2016 roku, przeszła radykalną transformację technologiczną. Wyposażona w hybrydowy układ napędowy składający się z podwójnie turbodoładowanego silnika V6 i trzech silników elektrycznych, oferowała imponujące osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa niż konkurencja.

Zalety

  • Wyjątkowa niezawodność jak na supersamochód
  • Doskonałe prowadzenie i precyzja układu kierowniczego
  • Zaawansowana technologia hybrydowa (II generacja)
  • Komfort codziennego użytkowania
  • Wysokiej jakości materiały i wykonanie
  • Unikalna konstrukcja aluminiowa (I generacja)

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Ograniczona dostępność części zamiennych
  • Wrażliwość na korozję (I generacja)
  • Stosunkowo wysoka cena na rynku wtórnym

Silniki

Benzynowe

    • 3.0 V6 VTEC - 274KM
    • 3.2 V6 VTEC - 290KM
    • 3.5 V6 Twin-Turbo Hybrid - 581KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu VTEC i rozrządu
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Stan turbosprężarek (II gen.)

Nadwozie

  • Ogniska korozji w profilach zamkniętych
  • Stan połączeń elementów aluminiowych
  • Jakość lakieru i ewentualne naprawy powypadkowe

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów
  • Stan układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *