
Honda NSX – dane techniczne i opinie
Honda
Segment
Supersamochód
Lata produkcji
1990-2005 (I gen.), 2016-2022 (II gen.)
Ocena ogólna
★4.8/5
Niezawodność
★4.5/5
Przegląd
Honda NSX to przełomowy supersamochód, który zrewolucjonizował segment aut sportowych. Zaprezentowany w 1990 roku model był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem z nadwoziem wykonanym całkowicie z aluminium. W jego rozwoju uczestniczył legendarny kierowca F1 - Ayrton Senna, co przyczyniło się do wyjątkowych właściwości jezdnych. Pierwsza generacja NSX była wyposażona w centralnie umieszczony silnik V6 VTEC, który łączył wysokie osiągi z niespotykaną wówczas w tej klasie niezawodnością. Samochód udowodnił, że superauto może być praktyczne i użyteczne na co dzień, co było nowością w segmencie zdominowanym przez Ferrari i Lamborghini. W 2016 roku zadebiutowała druga generacja, która przeszła radykalną transformację technologiczną. Hybrydowy układ napędowy Sport Hybrid SH-AWD, składający się z podwójnie turbodoładowanego silnika V6 i trzech silników elektrycznych, zapewnił imponujące osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa niż konkurencja.Zalety
- Wyjątkowa niezawodność jak na supersamochód
- Doskonałe prowadzenie i balans
- Innowacyjna konstrukcja nadwozia (aluminium)
- Świetna widoczność z kabiny
- Komfort użytkowania na co dzień
- Zaawansowana technologia hybrydowa (II gen.)
Wady
- Wysokie koszty serwisowania
- Ograniczona dostępność części zamiennych
- Podatność na korozję (I gen.)
- Skomplikowana elektronika (II gen.)
Silniki
Benzynowe
- 3.0 V6 VTEC - 274KM
- 3.2 V6 VTEC - 290KM
- 3.5 V6 Twin-Turbo Hybrid - 581KM
Diesel
- Brak
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan pasków rozrządu (I gen.)
- Szczelność układu chłodzenia
- Działanie systemu VTEC
Nadwozie
- Korozja paneli aluminiowych
- Stan spoin i łączeń elementów nadwozia
- Ślady napraw powypadkowych
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
- Zużycie tulei wahaczy
- Stan układu kierowniczego
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie