Ford Puma - dane techniczne i opinie

Ford Puma – dane techniczne i opinie

Ford
Segment
Segment B/Crossover
Lata produkcji
1997-2001 (I gen.), 2019-obecnie (II gen.)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Ford Puma to model, który przeszedł znaczącą metamorfozę między pierwszą a drugą generacją. Pierwsza generacja (1997-2001) była kompaktowym coupe zbudowanym na bazie Forda Fiesty, które słynęło ze świetnych właściwości jezdnych i charakterystycznego designu. Druga generacja, wprowadzona w 2019 roku, reprezentuje już zupełnie inny koncept - jest to miejski crossover, również bazujący na platformie Fiesty. Model ten łączy w sobie praktyczność SUV-a z dynamiczną charakterystyką prowadzenia typową dla mniejszych aut Forda. Współczesna Puma wyróżnia się na tle konkurencji innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak system MegaBox (dodatkowa przestrzeń bagażowa pod podłogą) czy zaawansowane systemy hybrydowe mHEV. Auto zostało zaprojektowane z myślą o europejskim rynku i produkowane jest w Rumunii.

Zalety

  • Przestronny i funkcjonalny bagażnik z systemem MegaBox
  • Bardzo dobre właściwości jezdne
  • Ekonomiczne jednostki napędowe z technologią mHEV
  • Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Dobra pozycja za kierownicą i ergonomia

Wady

  • Ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie
  • Dość wysokie ceny nowych egzemplarzy
  • Sztywne zawieszenie może być niewygodne na gorszych drogach
  • Przeciętna jakość systemu multimedialnego

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 EcoBoost - 125KM
    • 1.0 EcoBoost mHEV - 125KM
    • 1.0 EcoBoost mHEV - 155KM
    • 1.5 EcoBoost (ST) - 200KM

Diesel

    • 1.5 EcoBlue - 120KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan paska rozrządu i napinacza
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Działanie systemu Start-Stop

Nadwozie

  • Stan powłoki lakierniczej, szczególnie na masce i zderzakach
  • Szczelność uszczelek dachowych
  • Korozja progów i nadkoli

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahacza
  • Szczelność układu wspomagania

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *