
Ford Focus – dane techniczne i opinie
Ford
Segment
Segment C (kompakt)
Lata produkcji
1998-obecnie (IV generacja od 2018)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
Ford Focus to jeden z najpopularniejszych kompaktowych modeli na europejskim rynku, który zadebiutował w 1998 roku jako następca Escorta. Model ten przeszedł znaczącą ewolucję przez cztery generacje, ustanawiając nowe standardy w segmencie C pod względem właściwości jezdnych i technologii. Focus wyróżnia się przede wszystkim doskonałym prowadzeniem i precyzyjnym układem kierowniczym, co zawdzięcza wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu (w pierwszych trzech generacjach) oraz dopracowanemu układowi jezdnemu. Model ten często był wzorem dla konkurencji pod względem dynamiki jazdy. Najnowsza, czwarta generacja wprowadzona w 2018 roku, przyniosła znaczące usprawnienia w zakresie cyfryzacji kokpitu, systemów bezpieczeństwa oraz wydajności napędów. Focus oferuje szeroką gamę jednostek napędowych, od ekonomicznych silników benzynowych EcoBoost po oszczędne diesle EcoBlue.Zalety
- Bardzo dobre właściwości jezdne
- Szeroka gama jednostek napędowych
- Przestronne wnętrze
- Dobra jakość wykończenia
- Wysoki poziom bezpieczeństwa
- Dostępność części zamiennych
Wady
- Problemy z elektroniką w starszych wersjach
- Awaryjność dwusprzęgłowej skrzyni PowerShift
- Korozja progów w pierwszych dwóch generacjach
- Wysokie koszty części w ASO
Silniki
Benzynowe
- 1.0 EcoBoost - 100/125KM
- 1.5 EcoBoost - 150/182KM
- 1.6 - 100/125KM
- 2.0 EcoBoost - 250KM
Diesel
- 1.5 EcoBlue - 95/120KM
- 2.0 TDCi - 150KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i jego napędu
- Szczelność układu olejowego
- Działanie turbosprężarki
Nadwozie
- Stan progów i podłogi
- Szczelność uszczelnień szyb
- Stan spawów przy kolumnach McPhersona
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów
- Zużycie sworzni wahaczy
- Stan tulei stabilizatorów
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie