Ford Explorer - dane techniczne i opinie

Ford Explorer – dane techniczne i opinie

Ford
Segment
SUV klasy wyższej
Lata produkcji
1991-obecnie (obecnie 6. generacja)
Ocena ogólna
★4.0/5.0
Niezawodność
★3.5/5.0

Przegląd

Ford Explorer to jeden z najbardziej rozpoznawalnych amerykańskich SUV-ów, który zadebiutował w 1991 roku jako następca dwudrzwiowego modelu Bronco II. Model ten zapoczątkował erę komfortowych SUV-ów w Stanach Zjednoczonych i szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów w swoim segmencie. Przez kolejne generacje Explorer ewoluował z typowo terenowej konstrukcji opartej na ramie do nowoczesnego crossovera z samonośnym nadwoziem. Szczególnie przełomowa była piąta generacja (2011-2019), która wprowadziła zupełnie nową platformę D4 i bardziej zurbanizowany charakter pojazdu. Najnowsza, szósta generacja (od 2020) jest najbardziej zaawansowaną technicznie wersją w historii modelu. Została zbudowana na nowej platformie CD6 i oferuje napęd tylny lub wszystkich kół. Explorer wyróżnia się przestronnym wnętrzem mogącym pomieścić do 7 osób, bogatym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i nowoczesnymi rozwiązaniami multimedialnymi.

Zalety

  • Przestronne wnętrze z trzema rzędami siedzeń
  • Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
  • Wysoki komfort jazdy
  • Dobre właściwości terenowe (szczególnie starsze generacje)
  • Mocne jednostki napędowe
  • Dobra wartość odsprzedaży

Wady

  • Wysokie zużycie paliwa
  • Problemy z jakością wykonania w niektórych rocznikach
  • Kosztowne naprawy
  • Duże gabaryty utrudniające manewrowanie w mieście

Silniki

Benzynowe

    • 2.3 EcoBoost - 300 KM
    • 3.0 EcoBoost - 400 KM
    • 3.5 V6 - 290 KM
    • 3.5 EcoBoost - 365 KM

Diesel

    • 3.0 Power Stroke - 250 KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu rozrządu i jego napędu
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Kontrola poziomu oleju i jego jakości

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelnień drzwi i okien
  • Sprawdzenie jakości spasowania elementów

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie sworzni wahacza
  • Stan łożysk kół

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *