Fiat Freemont - dane techniczne i opinie

Fiat Freemont – dane techniczne i opinie

Fiat
Segment
SUV/Crossover klasy średniej
Lata produkcji
2011-2016
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3/5

Przegląd

Fiat Freemont to średniej wielkości crossover, który został wprowadzony na rynek europejski w 2011 roku. Model ten powstał na bazie amerykańskiego Dodge'a Journey w ramach współpracy koncernów Fiat i Chrysler. Samochód był odpowiedzią Fiata na rosnące zapotrzebowanie na przestronne auta rodzinne typu SUV. Freemont wyróżniał się na tle konkurencji przede wszystkim możliwością przewożenia siedmiu osób w trzech rzędach siedzeń. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej funkcjonalności, oferując liczne schowki i możliwości aranżacji przestrzeni. Model ten łączył amerykański rozmach z europejskimi standardami wykończenia. W porównaniu do Dodge'a Journey, Freemont otrzymał zmodyfikowane zawieszenie dostosowane do europejskich wymagań, przeprojektowaną deskę rozdzielczą oraz silniki z gamy Fiata. Produkcja modelu zakończyła się w 2016 roku, co czyni go ciekawą alternatywą na rynku wtórnym dla osób poszukujących przestronnego auta rodzinnego.

Zalety

  • Przestronne wnętrze z możliwością przewożenia 7 osób
  • Bogata lista wyposażenia standardowego
  • Bardzo dobre wyciszenie kabiny
  • Duża liczba schowków i praktycznych rozwiązań
  • Dobry stosunek ceny do wielkości pojazdu
  • Wysokie możliwości konfiguracji wnętrza

Wady

  • Wysokie zużycie paliwa
  • Problematyczna elektronika
  • Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
  • Słaba dostępność części zamiennych

Silniki

Benzynowe

    • 2.4 16V - 170KM
    • 3.6 V6 - 280KM

Diesel

    • 2.0 Multijet - 140KM
    • 2.0 Multijet - 170KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu wtryskowego w dieslu
  • Wycieki oleju z okolic miski olejowej

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan uszczelnień drzwi i bagażnika
  • Działanie elektrycznych klamek

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Stan układu kierowniczego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *