Ferrari California – dane techniczne i opinie
Ferrari
        Segment
                    Supersamochód GT klasy premium
                Lata produkcji
                    2008-2017
                Ocena ogólna
                    ★4.5/5
                Niezawodność
                    ★3.5/5
                Przegląd
Ferrari California to przełomowy model w historii włoskiej marki, wprowadzony na rynek w 2008 roku jako następca modelu 360 Modena Spider. Był to pierwszy w historii Ferrari samochód z silnikiem V8 umieszczonym z przodu oraz pierwszy model wyposażony w składany sztywny dach. Model California został zaprojektowany jako bardziej komfortowy i praktyczny grand tourer, kierowany do szerszej grupy odbiorców niż typowe, wyczynowe modele Ferrari. Wyposażono go w innowacyjny system sterowania magnetoreologicznym zawieszeniem oraz dwusprzęgłową przekładnię F1-DCT. W 2014 roku wprowadzono zmodernizowaną wersję California T, wyposażoną w turbodoładowany silnik V8 o pojemności 3.9L, który zapewniał znacznie lepsze osiągi przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Model produkowano do 2017 roku, kiedy zastąpił go Ferrari Portofino.Zalety
- Składany sztywny dach (transformacja w 14 sekund)
 - Doskonałe prowadzenie i stabilność
 - Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
 - Relatywnie praktyczny jak na Ferrari (bagażnik 340L)
 - Świetne brzmienie silnika V8
 - Bardzo dobre osiągi (0-100 km/h w 3.9s)
 
Wady
- Wysokie koszty eksploatacji i serwisowania
 - Duża masa własna (1735 kg)
 - Ograniczona przestrzeń na tylnych siedzeniach
 - Wysokie zużycie paliwa
 
Silniki
Benzynowe
- 4.3 V8 - 460KM
 - 3.9 V8 Turbo - 560KM
 
Diesel
- Brak
 
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan rozrządu i pasków napędowych
 - Szczelność układu olejowego
 - Działanie układu chłodzenia
 
Nadwozie
- Działanie mechanizmu dachu składanego
 - Stan powłoki lakierniczej
 - Korozja elementów podwozia
 
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów magnetoreologicznych
 - Zużycie tarcz i klocków hamulcowych
 - Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
 
