Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

DS Automobiles DS3 – dane techniczne i opinie

DS Automobiles
Segment
Segment B (miejski)
Lata produkcji
2009-2019
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

DS3 pierwotnie zadebiutował jako Citroën DS3 w 2009 roku, by później stać się samodzielnym modelem marki DS Automobiles. Samochód został zaprojektowany jako premium-konkurent dla MINI i Fiata 500, oferując francuską interpretację luksusowego auta miejskiego. Model wyróżniał się charakterystycznym, awangardowym designem z "pływającym" dachem i szerokim wachlarzem możliwości personalizacji. DS3 bazował na platformie PF1, dzielonej z Citroënem C3, jednak otrzymał bardziej sportowe zestrojenie zawieszenia i lepsze materiały wykończeniowe. W 2016 roku samochód przeszedł gruntowny facelifting, podczas którego usunięto logo Citroëna i oficjalnie włączono model do portfolio marki DS Automobiles. Wprowadzono też nowe systemy bezpieczeństwa i unowocześniono gamę silnikową.

Zalety

  • Wyjątkowy, charakterystyczny design
  • Bogate możliwości personalizacji
  • Dobrej jakości materiały wykończeniowe
  • Sportowe właściwości jezdne
  • Ekonomiczne jednostki napędowe
  • Przestronne wnętrze jak na segment B

Wady

  • Ograniczona przestrzeń z tyłu
  • Wysoki koszt części zamiennych
  • Problematyczna elektronika
  • Sztywne zawieszenie na nierównościach

Silniki

Benzynowe

    • 1.2 PureTech - 82KM
    • 1.2 PureTech - 110KM
    • 1.6 THP - 150KM
    • 1.6 THP - 165KM
    • 1.6 THP - 208KM

Diesel

    • 1.6 BlueHDi - 75KM
    • 1.6 BlueHDi - 100KM
    • 1.6 BlueHDi - 120KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Kontrola szczelności układu olejowego w silnikach 1.6 THP
  • Sprawdzenie stanu rozrządu (wymiana co 80-100 tys. km)
  • Stan turbosprężarki w silnikach doładowanych

Nadwozie

  • Korozja progów i tylnych nadkoli
  • Stan mocowań "pływającego" dachu
  • Jakość spasowania elementów po ewentualnych naprawach

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów (szczególnie przednich)
  • Zużycie wahaczy i sworzni
  • Kondycja tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *