Daihatsu Charade - dane techniczne i opinie

Daihatsu Charade – dane techniczne i opinie

Daihatsu
Segment
Segment B (małe samochody)
Lata produkcji
1977-2000
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

Daihatsu Charade to małe auto miejskie produkowane przez japońską markę w kilku generacjach. Model zadebiutował w 1977 roku jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na ekonomiczne samochody miejskie. Przez ponad 20 lat produkcji przeszedł znaczącą ewolucję, zachowując przy tym główne zalety: ekonomiczność i niezawodność. W Europie Charade zyskał popularność szczególnie w latach 80. i 90., gdy oferował dobry stosunek jakości do ceny. Auto wyróżniało się kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi przy stosunkowo przestronnym wnętrzu. Kolejne generacje wprowadzały coraz nowocześniejsze rozwiązania techniczne, w tym innowacyjne jak na swoje czasy silniki trzycylindrowe. Model przeszedł przez cztery główne generacje, każda z nich oferowała ulepszone właściwości jezdne i wyższy poziom wyposażenia. Ostatnia generacja, produkowana do 2000 roku, reprezentowała już znacznie wyższy standard wykończenia i bezpieczeństwa, choć nadal pozostawała wierna filozofii prostoty i niezawodności.

Zalety

  • Niskie koszty eksploatacji
  • Ekonomiczne silniki
  • Dobra dostępność i tanie części zamienne
  • Prosta konstrukcja mechaniczna
  • Przestronne wnętrze w stosunku do wymiarów zewnętrznych
  • Wysoka niezawodność

Wady

  • Słabe zabezpieczenie antykorozyjne
  • Podstawowe wyposażenie w starszych wersjach
  • Mała moc silników
  • Podatność na uszkodzenia mechaniczne przy większych przebiegach

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 CB - 50KM
    • 1.3 HC-E - 75KM
    • 1.5 HE-EG - 90KM
    • 1.6 GTti - 105KM

Diesel

    • 1.0 CL - 58KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napięcie
  • Szczelność układu olejowego
  • Stan świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia

Nadwozie

  • Korozja progów i podłogi
  • Stan połączeń blach w okolicach nadkoli
  • Szczelność uszczelnień szyb

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Kondycja amortyzatorów
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *