Citroen C5 - dane techniczne i opinie

Citroen C5 – dane techniczne i opinie

Citroen
Segment
Segment D (klasa średnia)
Lata produkcji
2001-2017 (druga i trzecia generacja)
Ocena ogólna
★4.0/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Citroën C5 to model, który zadebiutował w 2001 roku jako następca Xantii. Samochód reprezentował charakterystyczny dla marki designerski styl oraz innowacyjne rozwiązania techniczne, szczególnie w zakresie zawieszenia hydropneumatycznego Hydractive. Druga generacja, wprowadzona w 2008 roku, przyniosła znaczącą zmianę stylistyczną - auto zyskało bardziej prestiżowy wygląd, nawiązujący do niemieckiej konkurencji. Model wyróżniał się wysokim poziomem komfortu jazdy i bogatym wyposażeniem standardowym. C5 szczególnie doceniany był na rynku europejskim za wyjątkowy komfort podróżowania, przestronne wnętrze oraz dobre właściwości jezdne. Hydropneumatyczne zawieszenie pozwalało na automatyczną regulację prześwitu i adaptację do warunków drogowych.

Zalety

  • Wyjątkowo komfortowe zawieszenie hydropneumatyczne
  • Przestronne i wygodne wnętrze
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego
  • Dobre wyciszenie kabiny
  • Duży bagażnik (505l w sedanie)

Wady

  • Wysokie koszty napraw zawieszenia hydropneumatycznego
  • Problemy z elektroniką
  • Korozja progów i nadkoli (pierwsza generacja)
  • Stosunkowo szybka utrata wartości

Silniki

Benzynowe

    • 1.6 THP - 156KM
    • 1.8 16V - 125KM
    • 2.0 16V - 140KM
    • 3.0 V6 - 210KM

Diesel

    • 1.6 HDi - 110KM
    • 2.0 HDi - 136KM
    • 2.0 HDi - 163KM
    • 2.2 HDi - 173KM
    • 2.7 HDi V6 - 204KM
    • 3.0 HDi V6 - 240KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu wtryskowego (szczególnie w dieslu)
  • Szczelność układu chłodzenia
  • Stan rozrządu i jego historia wymian

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność szyb i szyberdachu
  • Stan lakieru i ewentualne ślady napraw powypadkowych

Zawieszenie

  • Sprawność układu hydropneumatycznego
  • Stan sfer zawieszenia
  • Szczelność przewodów hydraulicznych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *