Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Citroen C3 – dane techniczne i opinie

Citroen
Segment
Segment B (miejski)
Lata produkcji
2002-obecnie (III generacja od 2016)
Ocena ogólna
★3.5/5
Niezawodność
★3.5/5

Przegląd

Citroën C3 to miejski samochód osobowy, który zadebiutował w 2002 roku jako następca modelu Saxo. Model ten reprezentuje charakterystyczny dla marki design z zaokrąglonymi kształtami i nietypowymi rozwiązaniami stylistycznymi, takimi jak "Airbumpy" w nowszych wersjach. Obecnie produkowana jest już trzecia generacja tego modelu, która zadebiutowała w 2016 roku. C3 wyróżnia się na tle konkurencji komfortowym zawieszeniem i dobrym wyciszeniem kabiny, co jest typowe dla francuskich samochodów. Auto zostało zaprojektowane z myślą o użytkowaniu miejskim, choć radzi sobie również w trasie. Na przestrzeni lat C3 zyskał opinię samochodu przyjaznego dla portfela, oferującego dobry stosunek jakości do ceny. Szczególnie doceniane są wersje z silnikami benzynowymi PureTech, które charakteryzują się dobrą dynamiką i umiarkowanym spalaniem.

Zalety

  • Komfortowe zawieszenie
  • Przestronna kabina jak na segment B
  • Ekonomiczne silniki benzynowe PureTech
  • Dobra widoczność z miejsca kierowcy
  • Bogata oferta wersji wyposażenia
  • Atrakcyjny design wyróżniający się na tle konkurencji

Wady

  • Problemy z elektroniką w starszych modelach
  • Plastikowe elementy wnętrza podatne na zarysowania
  • Awaryjność automatycznych skrzyń biegów
  • Korozja progów i nadkoli w pierwszej generacji

Silniki

Benzynowe

    • 1.0 VTi - 68KM
    • 1.2 PureTech - 82KM
    • 1.2 PureTech Turbo - 110KM
    • 1.4i - 75KM
    • 1.6 VTi - 120KM

Diesel

    • 1.4 HDi - 70KM
    • 1.6 BlueHDi - 75KM
    • 1.6 BlueHDi - 100KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu olejowego
  • Działanie turbosprężarki w wersjach doładowanych

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność uszczelek dachowych
  • Stan powłoki lakierniczej

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów i sprężyn
  • Zużycie wahaczy i sworzni
  • Stan tulei stabilizatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *