Przegląd

Chevrolet Captiva zadebiutował w 2006 roku jako pierwszy europejski SUV marki Chevrolet. Model został zbudowany na platformie GM Theta, dzieląc ją z Oplem Antara. Captiva oferowała możliwość zamówienia trzeciego rzędu siedzeń, co wyróżniało ją na tle konkurencji. W 2011 roku model przeszedł gruntowny facelifting, który przyniósł odświeżony design zewnętrzny, poprawione materiały wykończeniowe wnętrza oraz zmodernizowane jednostki napędowe. Wprowadzono też szereg udoskonaleń w układzie jezdnym i zawieszeniu. Auto było pozycjonowane jako praktyczna alternatywa dla droższych SUV-ów z segmentu D. Captiva oferowała dobry stosunek ceny do możliwości, przestronne wnętrze i przyzwoite właściwości terenowe dzięki dostępnemu napędowi AWD.

Zalety

  • Przestronne wnętrze z opcją 7 miejsc
  • Dobra wartość w stosunku do ceny
  • Bogata wersja wyposażenia podstawowego
  • Przyzwoite zdolności terenowe z napędem 4x4
  • Duży bagażnik (465-1565l)
  • Wysoka pozycja za kierownicą

Wady

  • Wysokie zużycie paliwa
  • Problematyczna elektronika
  • Przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
  • Korozja progów i nadkoli

Silniki

Benzynowe

    • 2.4 16V - 136KM
    • 2.4 16V - 167KM
    • 3.2 V6 - 230KM

Diesel

    • 2.0 VCDi - 150KM
    • 2.2 VCDi - 163KM
    • 2.2 VCDi - 184KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu wtryskowego (diesel)
  • Wycieki oleju z okolic turbosprężarki

Nadwozie

  • Stan progów i nadkoli pod kątem korozji
  • Szczelność szyberdachu
  • Działanie wszystkich klamek i zamków

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i sworzni
  • Zużycie amortyzatorów
  • Stan półosi napędowych w wersjach 4x4