Cadillac CTS - dane techniczne i opinie

Cadillac CTS – dane techniczne i opinie

Cadillac
Segment
Segment E (klasa wyższa średnia)
Lata produkcji
2002-2019 (3 generacje)
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.8/5

Przegląd

Cadillac CTS to luksusowy sedan, który zadebiutował w 2002 roku jako odpowiedź amerykańskiej marki na europejską konkurencję, głównie BMW serii 5 i Mercedes-Benz klasy E. Model ten zapoczątkował nowy kierunek stylistyczny Cadillaca, charakteryzujący się ostrymi liniami i wyrazistym designem, znany jako "Art & Science". Druga generacja (2008-2013) przyniosła znaczące udoskonalenia w zakresie jakości wykonania i właściwości jezdnych. Samochód został zbudowany na zmodernizowanej platformie Sigma, oferując lepsze prowadzenie i większy komfort. Wnętrze zyskało na jakości materiałów i montażu. Trzecia generacja (2014-2019) stanowiła szczyt rozwoju modelu. Wykorzystano lżejszą konstrukcję z większą ilością aluminium, zastosowano bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wprowadzono najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w tym system CUE (Cadillac User Experience).

Zalety

  • Wyrazista, charakterystyczna stylistyka
  • Przestronne i komfortowe wnętrze
  • Bardzo dobre właściwości jezdne
  • Bogate wyposażenie standardowe
  • Świetne osiągi w wersjach V
  • Konkurencyjna cena w stosunku do europejskich rywali

Wady

  • Wysokie koszty serwisowania
  • Problemy z elektroniką w starszych rocznikach
  • Ograniczona dostępność części zamiennych w Europie
  • Wyższe zużycie paliwa w porównaniu do konkurencji

Silniki

Benzynowe

    • 2.0T - 272KM
    • 3.0 V6 - 270KM
    • 3.6 V6 - 321KM
    • 6.2 V8 (CTS-V) - 556KM

Diesel

    • 2.8 V6 - 250KM
    • 3.0 V6 - 270KM

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Sprawdzenie szczelności układu olejowego
  • Kontrola pracy skrzyni biegów
  • Stan łańcucha rozrządu w silnikach V6

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej
  • Szczelność szyberdachu

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Sprawność układu Magnetic Ride Control
  • Stan amortyzatorów i sprężyn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *