Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

Cadillac CT6 – dane techniczne i opinie

Cadillac
Segment
Segment F (luksusowa limuzyna)
Lata produkcji
2016-2020
Ocena ogólna
★4.2/5
Niezawodność
★3.8/5

Przegląd

Cadillac CT6 to flagowa limuzyna amerykańskiego producenta, wprowadzona na rynek w 2016 roku jako odpowiedź na niemiecką konkurencję w postaci Mercedes-Benz klasy S czy BMW serii 7. Model ten został zbudowany na zupełnie nowej platformie Omega, wykorzystującej zaawansowane materiały jak aluminium i stal wysokowytrzymała, co pozwoliło znacząco zredukować masę pojazdu. CT6 wyznaczył nowy kierunek stylistyczny marki Cadillac, łącząc charakterystyczny, ostry design z eleganckimi proporcjami. Samochód wyróżniał się zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, w tym systemem Super Cruise - pierwszym półautonomicznym systemem jazdy dopuszczonym do użytku na amerykańskich autostradach. Model oferował wyjątkowy komfort jazdy dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu Magnetic Ride Control oraz wysokiej jakości wykończeniu wnętrza. Mimo krótkiego okresu produkcji, CT6 zapisał się w historii jako jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie Cadillaców w historii marki.

Zalety

  • Innowacyjny system półautonomicznej jazdy Super Cruise
  • Lekka konstrukcja dzięki zastosowaniu aluminium
  • Zaawansowane zawieszenie Magnetic Ride Control
  • Przestronne i luksusowe wnętrze
  • Doskonała jakość wykończenia
  • Bogata lista wyposażenia standardowego

Wady

  • Ograniczona dostępność części zamiennych w Europie
  • Wysokie koszty serwisowania
  • Szybka utrata wartości
  • Duże zużycie paliwa w wersjach benzynowych

Silniki

Benzynowe

    • 2.0T - 265KM
    • 3.0TT V6 - 404KM
    • 3.6 V6 - 335KM
    • 4.2 V8 Blackwing - 550KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan układu chłodzenia i potencjalne wycieki
  • Działanie układu zmiennych faz rozrządu
  • Szczelność turbosprężarek w wersjach doładowanych

Nadwozie

  • Korozja elementów aluminiowych
  • Stan powłoki lakierniczej i spasowanie elementów
  • Szczelność okna dachowego

Zawieszenie

  • Sprawność układu Magnetic Ride Control
  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *