BMW M4 - dane techniczne i opinie

BMW M4 – dane techniczne i opinie

BMW
Segment
Sportowe coupe klasy średniej premium
Lata produkcji
2014-obecnie
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

BMW M4 to sportowa wersja modelu serii 4, która zadebiutowała w 2014 roku jako następca legendarnego M3 Coupe. Model ten reprezentuje filozofię BMW M GmbH, łącząc wysokie osiągi z codzienną użytecznością. Samochód został zaprojektowany z myślą o maksymalnych osiągach, wykorzystując zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak ekstensywne użycie włókna węglowego, zoptymalizowana aerodynamika oraz wyrafinowany układ napędowy. Pierwsza generacja (F82) wykorzystywała 3-litrowy silnik twin-turbo S55, zastąpiony w drugiej generacji (G82) przez jeszcze mocniejszą jednostkę S58. W 2021 roku zadebiutowała druga generacja M4, wprowadzając kontrowersyjny design z charakterystycznym, powiększonym grillem oraz oferując po raz pierwszy w historii modelu napęd na wszystkie koła (M xDrive). Nowa generacja przyniosła także znaczący wzrost mocy i możliwości jezdnych.

Zalety

  • Wyjątkowe osiągi i charakterystyka silnika
  • Doskonałe właściwości jezdne
  • Wysokiej jakości wykończenie wnętrza
  • Zaawansowane systemy wspomagające jazdę
  • Prestiż marki i wartość rezydualna
  • Możliwość codziennego użytkowania mimo sportowego charakteru

Wady

  • Wysokie koszty zakupu i eksploatacji
  • Spore zużycie paliwa
  • Kontrowersyjny design (szczególnie G82)
  • Ograniczona praktyczność przez dwudrzwiowe nadwozie

Silniki

Benzynowe

    • S55 3.0 Twin-Turbo (F82) - 431KM
    • S55 3.0 Twin-Turbo Competition (F82) - 450KM
    • S58 3.0 Twin-Turbo (G82) - 480KM
    • S58 3.0 Twin-Turbo Competition (G82) - 510KM

Diesel

    • Brak

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan łańcucha rozrządu i jego napinacza
  • Szczelność układu olejowego i turbosprężarek
  • Sprawność układu chłodzenia

Nadwozie

  • Korozja progów i nadkoli
  • Stan powłoki lakierniczej i elementów z włókna węglowego
  • Szczelność uszczelnień szyb i świateł

Zawieszenie

  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
  • Szczelność amortyzatorów adaptacyjnych
  • Stan tarcz i klocków hamulcowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *