Nasz fotograf robi co może, aby pojawiło się tu ładne zdjęcie tego auta :)

BMW iX1 – dane techniczne i opinie

BMW
Segment
SUV kompaktowy (segment C-Premium)
Lata produkcji
2022-obecnie
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5

Przegląd

BMW iX1 to pierwszy w pełni elektryczny kompaktowy SUV bawarskiej marki, który zadebiutował w 2022 roku jako część trzeciej generacji serii X1 (U11). Model ten stanowi odpowiedź BMW na rosnące zapotrzebowanie rynku na luksusowe, kompaktowe SUV-y z napędem elektrycznym. Samochód został zbudowany na platformie FAAR, która została specjalnie zoptymalizowana pod kątem elektryfikacji. iX1 łączy w sobie charakterystyczny dla BMW sportowy charakter z nowoczesną technologią napędu elektrycznego i zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę. Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane zgodnie z najnowszą filozofią BMW, oferując zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display, który łączy w sobie 10,25-calowy zestaw wskaźników i 10,7-calowy ekran systemu info-rozrywki. Auto wyposażono w najnowszą wersję systemu operacyjnego BMW OS 8.

Zalety

  • Wysoka jakość wykonania i materiałów wykończeniowych
  • Imponujące osiągi (moc do 313 KM w wersji xDrive30)
  • Zaawansowany system multimedialny BMW OS 8
  • Przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych
  • Wysoka wartość rezydualna
  • Długi zasięg na jednym ładowaniu (do 440 km wg WLTP)

Wady

  • Wysoka cena zakupu
  • Stosunkowo długi czas ładowania przy użyciu wolnych ładowarek
  • Mniejsza pojemność bagażnika w porównaniu do wersji spalinowej
  • Duża masa własna wpływająca na dynamikę jazdy

Silniki

Benzynowe

    • Brak - model wyłącznie elektryczny

Diesel

    • Brak - model wyłącznie elektryczny

Na co warto zwrócić uwagę

Silnik

  • Stan baterii i jej pojemność rzeczywista
  • Sprawność układu chłodzenia baterii
  • Stan silników elektrycznych

Nadwozie

  • Stan powłoki lakierniczej i zabezpieczeń antykorozyjnych
  • Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika
  • Stan połączeń elementów nadwozia

Zawieszenie

  • Stan amortyzatorów adaptacyjnych
  • Zużycie łożysk kół
  • Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *