
BMW iX1 – dane techniczne i opinie
BMW
Segment
SUV kompaktowy (segment C-Premium)
Lata produkcji
2022-obecnie
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
BMW iX1 to pierwszy w pełni elektryczny kompaktowy SUV bawarskiej marki, który zadebiutował w 2022 roku jako część trzeciej generacji serii X1 (U11). Model ten stanowi odpowiedź BMW na rosnące zapotrzebowanie rynku na luksusowe, kompaktowe SUV-y z napędem elektrycznym. Samochód został zbudowany na platformie FAAR, która została specjalnie zoptymalizowana pod kątem elektryfikacji. iX1 łączy w sobie charakterystyczny dla BMW sportowy charakter z nowoczesną technologią napędu elektrycznego i zaawansowanymi systemami wspomagającymi kierowcę. Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane zgodnie z najnowszą filozofią BMW, oferując zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display, który łączy w sobie 10,25-calowy zestaw wskaźników i 10,7-calowy ekran systemu info-rozrywki. Auto wyposażono w najnowszą wersję systemu operacyjnego BMW OS 8.Zalety
- Wysoka jakość wykonania i materiałów wykończeniowych
- Imponujące osiągi (moc do 313 KM w wersji xDrive30)
- Zaawansowany system multimedialny BMW OS 8
- Przestronne wnętrze mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych
- Wysoka wartość rezydualna
- Długi zasięg na jednym ładowaniu (do 440 km wg WLTP)
Wady
- Wysoka cena zakupu
- Stosunkowo długi czas ładowania przy użyciu wolnych ładowarek
- Mniejsza pojemność bagażnika w porównaniu do wersji spalinowej
- Duża masa własna wpływająca na dynamikę jazdy
Silniki
Benzynowe
- Brak - model wyłącznie elektryczny
Diesel
- Brak - model wyłącznie elektryczny
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan baterii i jej pojemność rzeczywista
- Sprawność układu chłodzenia baterii
- Stan silników elektrycznych
Nadwozie
- Stan powłoki lakierniczej i zabezpieczeń antykorozyjnych
- Szczelność uszczelnień drzwi i bagażnika
- Stan połączeń elementów nadwozia
Zawieszenie
- Stan amortyzatorów adaptacyjnych
- Zużycie łożysk kół
- Stan wahaczy i tulei metalowo-gumowych
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie