
BMW iX – dane techniczne i opinie
BMW
Segment
SUV elektryczny klasy wyższej
Lata produkcji
2021-obecnie
Ocena ogólna
★4.5/5
Niezawodność
★4/5
Przegląd
BMW iX to flagowy elektryczny SUV niemieckiej marki, który zadebiutował w 2021 roku jako technologiczny demonstrator możliwości koncernu. Model ten został zbudowany na dedykowanej platformie elektrycznej i reprezentuje nowe podejście BMW do elektromobilności. Samochód wyróżnia się innowacyjną konstrukcją z wykorzystaniem włókna węglowego w klatce bezpieczeństwa oraz aluminium w elementach nośnych. Charakterystyczny design z wielką "nerką" na froncie wzbudza kontrowersje, ale jednocześnie zapewnia świetną aerodynamikę z współczynnikiem Cx wynoszącym zaledwie 0,25. iX oferuje najnowocześniejsze technologie, w tym zakrzywiony wyświetlacz BMW Curved Display, system operacyjny BMW OS 8.0 oraz zaawansowane systemy wspomagania jazdy poziomu 2+. Samochód został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności energetycznej i zasięgu.Zalety
- Imponujący zasięg do 630 km (wersja xDrive50)
- Bardzo dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h nawet w 3,8s)
- Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
- Przestronne wnętrze z dużym bagażnikiem
- Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
- Możliwość szybkiego ładowania mocą do 200 kW
Wady
- Wysoka cena zakupu
- Kontrowersyjny design
- Duża masa własna (ponad 2,5 tony)
- Ograniczona dostępność stacji szybkiego ładowania
Silniki
Benzynowe
- Brak
Diesel
- xDrive40 - 326KM
- xDrive50 - 523KM
- M60 - 619KM
Na co warto zwrócić uwagę
Silnik
- Stan baterii i jej pojemność rzeczywista
- Sprawność układu chłodzenia baterii
- Działanie falownika i elektroniki mocy
Nadwozie
- Stan połączeń elementów z włókna węglowego
- Szczelność uszczelnień drzwi i szyb
- Jakość spasowania paneli karoserii
Zawieszenie
- Stan pneumatycznego zawieszenia
- Zużycie łożysk kół
- Sprawność amortyzatorów adaptacyjnych
- Czy akumulator ładuje się podczas postoju?
- Infiniti G – dane techniczne i opinie